כניסה | הרשמה שלום אורח
| חדשות | קטלוג | קטלוג משומשים | לוח | מחירון | הגה הזהב
| מבחני רכב | וידאו | גלריה | מידע שימושי | הירשמו לניוזלטר הגה
לזרוק הכל ולעבור לאנרגיה סולארית?
הנה אחד שהקיף את העולם במכונית כזו
לחץ להגדלה    [20/11/11] 
יצרן דגם/ שנים מנוע גיר תוצאה כללית  
מיצובישי פאג'רו 2008 ומעלה ארוך דיזל אוט' אין ציון
לוח  מחירון מוטוקאר  קטלוג  הגה הזהב
מיצובישי פאג'רו דיזל / פאג'רו ב-High
קוראים לו פאג'רו High-Power ויש לו מנוע דיזל מחוזק עם מאתיים כוחות סוס ותיבת הילוכים חדשה. בנוסף, שמחנו לוותר גם על מושבי העור ודיפוני העץ לטובת מחיר אטרקטיבי ולצאת לבחון את החבילה החדשה
כתב: חנן גולן   צלם: איתמר רותם
סוג מבחן: רגיל  תאריך: 21/01/10

 

אין מה לעשות, אי אפשר להתחיל כתבה על מיצובישי פאג'רו מבלי להתייחס לארכי-יריב שלו – טויוטה לנד-קרוזר. אז כמו שאתם וודאי יודעים כבר, לטויוטה ייש לנד קרוזר חדש שהגיע ארצה לפני כחודש וחצי הקרובים. אבל, הדגם החדש של הקרוזר מבוסס על אותה פלטפורמה של הדגם היוצא, ונעזר באותם מנועים, או במילים אחרות לא מעט טוענים שזו למעשה מתיחת פנים של הדגם שהושק בשנת 2002 ולא דגם חדש לגמרי. נשמע מוכר? סביר להניח, כי זה פחות או יותר מה שקרה עם פאג'רו BK הנוכחי שהחליף את זה שכונה 'קינג' – גם אז נשמעו קולות שטענו שלמרות שמיצובישי מצהירים על כך ש-70 אחוזים מרכיבי הדגם הם חדשים, למעשה זו מתיחת פנים לקינג. במקרה של מיצובישי לפחות, המנועים היו חדשים, ועתה כתשובה זמנית לפחות ללנד-קרוזר החדש (BK הושק ב-2006 ויחלפו עוד כמה שנים עד שיוחלף), פאג'רו מציע מנוע ותיבה חדשים בגרסת הדיזל.

 

חוזרים לבסיס

 

אין הרבה מה להוסיף על העיצוב החיצוני של פאג'רו – הוא זוויתי, תכליתי והעוברים ושבים נותנים לו הרבה כבוד. יחד עם עדכון המנוע והגיר, גרסת ה-Desert הבסיסית אותה בחנו זכתה גם לכמה עדכוני עיצוב: מאותתים משולבים במראות הצד, גריל כרום, מראות בצבע הרכב וכיסוי גלגל רזרבי כנ"ל. שום דבר דרסטי, אבל התוצאה כאמור נאה ומרשימה, ואני לפחות מאד אוהב את הגריל הקדמי שהוא למעשה האלמנט העיצובי המרכזי שלו.

 

בתא הנוסעים אין שינוי, פרט לעובדה שזו הפעם הראשונה בה אני נתקל בגרסת האבזור הבסיסית. בדרך כלל היבואן 'מפנק' אותנו בגרסאות המאובזרות ביותר, אבל הפעם נאלצנו לבחון את הגרסה הזולה ביותר, ותנו לי להגיד לכם שהיא בהחלט מספקת. ביחס לגרסאות היקרות יותר אין בגרסת Desert גג שמש (מיותר לחלוטין), פנסי קסנון ופנסי ערפל (אפשר להסתדר בלי), חישוקי 18 אינץ' (יש 17), מערכת מולטימדיה ומושבי עור חשמליים. אין גם דיפוני עץ כמו בגרסאות היקרות, אבל מצד שני, עדיין יש מערכת קול עם שליטה מההגה, בקרת שיוט, מחשב דרך, בקרת אקלים ומזגן אחורי, משענות יד, 6 כריות אוויר, מערכות בקרת יציבות ואחיזה, וכמובן – נעילת דיפרנציאל אחורית.

 

תאמינו לי שאפשר להסתדר בלי ריפודי עור ומסך מגע – בייחוד כשחושבים על הפרש המחירים: 300,000 שקלים לגרסת Desert לעומת 357,000 שקלים לגרסת לימיטד. מה שכן, את העובדה שההגה אינו מתכוונן למרחק לא צריך לקבל ברכב כל כך יקר. מעבר לכך אין הרבה תלונות. המושבים נוחים, יש מקום בספסל האמצעי ושני המושבים האחוריים מתקפלים לכדי רצפה שטוחה, המזגן האחורי מצוין ורק מיקום כפתורי איפוס מחשב הדרך וביטול בקרת היציבות אינו מוצלח.

 

סע בן צור, סע

 

החידוש המרכזי הוא כאמור המנוע. זהו אותו טורבו-דיזל בהזרקת מסילה משותפת עם ארבעה צילינדרים בנפח 3.2 ליטרים, אבל הוא עבר שדרוג די משמעותי. מערכת ניהול מנוע חדשה, סעפת יניקה חדשה, ראש מנוע חדש, טורבו משודרג ומזרקים חדשים: כל אלו הוסיפו 30 כוחות סוס ל-170 שכבר היו שם, והעלו את נתון המומנט ב-18% מ-38 קג"מ ל-45 קג"מ. בסופו של יום, להוציא את ג'יפ גרנד-צ'רוקי, פאג'רו המחודש הוא החזק בקטגוריה. 

 

השיפור בביצועים מורגש. לתיבה החדשה יש אמנם את אותו מספר יחסי העברה, ולא תמיד אתה מקבל את הקיק-דאון שאתה מייחל לו, אבל פאג'רו על כל 2,255 הקילוגרמים שלו, צובר מהירות בנחישות. הוא בוודאי לא יכול להתחרות בגרסת הבנזין, ולמען האמת יש מנועים אירופים מוצלחים יותר מבחינת האופי, אבל ברכב מסוגו לא צריך יותר מזה. במילים אחרות, כוח לא חסר כאן, וגם הביצועים הרבה יותר ממספקים. מה שכן, הוא עדיין רועש למדי ותחת עומס המנוע רוטן לא מעט. אפילו בשיוט במאה קמ"ש עם 1,800 סל"ד על השעון, רעש המנוע נוכח ומצטרף לרעשי רוח. מה שאומר שפאג'רו היה ועודנו אינו רכב שקט במיוחד.

 

לא שקט וגם לא הכי נוח בעולם. הוא מתמודד היטב עם משימות גיהוץ במהירות גבוהה, אבל בנסיעה עירונית על בורות אספלט או בטיול שטח איטי הוא מרגיש קצת נוקשה ויש רכים ונעימים ממנו. מצד שני, כפי שכבר כתבנו לא פעם, היכולת הדינאמית שלו בכביש ובשביל מרשימה מאד. אפילו הגרסה הארוכה מהנה לנהיגה, האוטו מגיב, ההגה אינפורמטיבי יחסית, זוויות הגלגול מתונות ואפשר להפיק ממנו הנאה לרוב. הבעיה היחידה, שגם עליה כבר כתבנו בעבר, מגיעה מכיוון מערכת בקרת היציבות ההיסטרית שאינה ניתנת לניתוק מלא.

 

ובשטח? אנחנו כבר מכירים את פאג'רו ומודעים ליתרונותיו בנהיגה מהירה ולחסרונותיו בשטח טכני. אבל זה ממש לא צריך לדכדך אתכם. רכב המבחן הגיע עם מיגון של עופר ואילן, והנעילה האחורית שהייתה בעבר אופציונאלית הפכה לסטנדרטית – וטוב שכך. מהלך המתלים אמנם מוגבל, אבל בקרת המשיכה עובדת וכשצריך, אפשר לנעול את הסרן האחורי (חבל רק שכפתור הנעילה 'נפל' פנימה כשלחצתי עליו. מזל שהנעילה מתנתקת שכיוצאים מ-Low). דוושת המצערת עדיין עדינה והדרגתית, יש בקרת ירידה במדרון, ובסופו של יום, זהו רכב שטח אמיתי.

 

סעיף חשוב נוסף הוא סעיף צריכת הדלק. במהלך המבחן האחרון בו בחנו את גרסת הדיזל (עם המנוע המוחלף) מדדנו 6.5 ק"מ לליטר בנהיגה מאומצת. עם המנוע והתיבה החדשים, מיצובישי מצהירים על צריכת דלק משולבת של 10.4 ק"מ לליטר. בפועל, מדדנו במהלך המבחן שכלל קטעי כביש, ושביל, עבירות, נהיגה מהירה ושיוט נטול מאמץ, 8.5 ק"מ לליטר.

 

התשובה הנכונה

 

פלח רכבי השטח בארץ הולך מדחי אל דחי, והימים בהם נמכרו 2,000 לנד-קרוזרים בשנה לא ישובו עוד, בעיקר כיום עם רפורמת המיסוי הירוק. גם היצע הדיזלים בפלח זה קטן למדי, ובין אלה שבכל זאת יש, פאג'רו הוא ללא ספק בפסגה. זהו רכב מוצלח ועשוי היטב עם מגוון רחב של יכולות בכביש ובשטח, ועם המנוע החדש והמחוזק ובגרסת Desert המתומחרת בצורה הגיונית, הוא נותן תמורה טובה למחיר. אה, לגבי המחיר, יש גם סוכרייה – למרות המנוע והגיר המשודרגים והשינויים הקוסמטיים, המחיר נותר ללא שינוי. מתחילת השנה נמכרו 375 לנד-קרוזרים לעומת 337 פאג'רואים. אולי עם המנוע המשודרג והמחיר המוקפא, ייתכן ופאג'רו צפוי להצליח סוף-סוף לחזור לראש טבלת המכירות...

 

  

לקבלת גליון של מגזין הגה במתנה לחץ כאן
   
 תגובות הגולשים
40. מיצובישי
 אבינועם (1/8/2010)
38. מיצובישי
 דן (1/8/2010)
39. +
 + (1/8/2010)
37. לנדקרוזר מול פאג'רו
 דני (30/7/2010)
36. ל- 34 מדיפון הפנים ועד הגיר והמנוע
 פאג'רו מספר 1 (28/1/2010)
35. למי אכפת מי מהם יותר טוב
 איתי (24/1/2010)
34. 33 זה בדיוק מה שאתה עושה
 דן (24/1/2010)
33. השתגעתם ברור שפגרו יותר טוב מלנדקרוזר
 אוהד (24/1/2010)
32. ל-29 לשטח קשה לא נשארים עם גירסה רגילה אלא מחליפים מתלים וממגנים את הרכב
 לא רציני להגיד שפאג'רו זה רכב גרוע (24/1/2010)
31. ל- 29 בוודאי שאני מגיב בתשלום מטעם כלמוביל,לא רק זה, אני מייחצן אותם בכל הזמדנות גם בחינם.
 יונתן (24/1/2010)
30. תפסיקו לחשוב לפי הצ'ק או התדמית העכשווית, תחשבו עם המציאות הזורמת
 יצ'קו (23/1/2010)
29. 26, מגיב בתשלום של כלמוביל
 ינון (23/1/2010)
28. לכל המגיבים החכמים בתור בעל פאג'רו זה רכב אמין עם שירות טוב לעומת טויוטה מה שהפאג'רו עושה הלנד קרוזר עושה רק עם טיפה יותר מאמץ שניהם רכבים עם בסיס טוב
 Me (23/1/2010)
27. 26 מבין עניין. ול-25 אתה סותר את עצמך
 שחר (22/1/2010)
26. ל- 9 טיפת הבנה לא הייתה מזיקה פה, וגם לכולם..
 יונתן (22/1/2010)
25. ל-24 , אולי לא מלנד רובר שעולה כפול ממנו אבל מפאג'רו בטוח !וזה לא מבחן של טויוטה
 אסף (22/1/2010)
24. נראה לך שהקרוזר יותר טוב מהלנד רובר??
 אחד עם דיסקו 4 (22/1/2010)
23. ל- 9, אף אחד לא אמר שזה הפאג'רו החדש, דבר שני
 אבי (22/1/2010)
22. ל9-לחרא הזה אתה קורא מבחן?
 EVO X (21/1/2010)
20. במקום לדבר שטויות , תראו כולכם את המבחן בYUOTUBE
 חובב BMW (21/1/2010)
21. YOUTUBE***
 חובב BMW (21/1/2010)
19. ציקורי פצירוקי...כנסו
 איתי (21/1/2010)
18. ל-13 מה אתה מבלבל תביצים יחמור! כנס..
 איתי (21/1/2010)
17. 15 צודק
 חגי (21/1/2010)
16. צודק לגבי הצ'רוקי
 נימי (21/1/2010)
15. JEEP - במחיר שלו (ביבוא האישי) אין לו מתחרים
 חגי (21/1/2010)
14. ל-10 , ראיתי ונדהמתי! הטויוטה לקחה את כולם!
 ניר (21/1/2010)
13. פראיירים רק מתחלפים במיוחד מס 2 BMW X5 לא רואה את כל אלה ממטר וגם בטוראג
 מה לעשות אין דבר כזה יפני יוקרתי אלה רכב יפני יקר (21/1/2010)
12. איכשהו כולם אומרים ששלהם יותר טוב משהו פה לא מסתדר...
 we (21/1/2010)
11. אחי פעם הבאה תחפש סרטון מטעם מיצובישי ותראה תוצאות אחרות
 לא סומך על מבחנים (21/1/2010)
10. מבחן השוואתי ביוטיוב, לנד קרוזר החדש נגד פאג'רו החדש נגד דיסקברי
 בעל האמת (21/1/2010)
9. לכל הקשקשנים, מבחן השוואתי: לנד קרוזר החדש נגד פאג'רו החדש נגד דיסקברי !!
 אסף (21/1/2010)
8. ל2 המומנט לא עלה? מ-38 ל-45 זה המון
 בהחלט מלך (21/1/2010)
7. אחלה כתבה רכב חלומי נראה רע (במובן הטוב של המילה) חחח
 רוצה גם (21/1/2010)
6. ל-אסף אתה קצת מגזים הלנד קרוזר מתחרה בפג'ארו לא בלנד רובר
 פג'ארו יותר חזק בשטח בדוק!!! (21/1/2010)
5. לאסף יש לו תיבה טיפטרוניק?לפאג'רו שלי יש מ2001תיבה טיפטרוניק..ויש לי תיבה סופר סלקט מה שלטויוטה לא יהיה גם עוד10שנים ואותי לא קורעים במוסך כמו בטויוטה
 איצקו (21/1/2010)
4. ל-2?יש לך מה זה לנד קרוזר חדש?זה אוטו מנוע ואוטו מפרט חוץ מתיבה אחרת ושינו טיפה את הרכב...זה הכל ולפי דעתי הפאג'רו לוקח את הלנד קרוזר בהליכה...
 ק (21/1/2010)
3. זללן דלק מתפרק
 יקיר (21/1/2010)
2. מי שנהג על הלנד החדש יודע שהוא משאיר את פאג'רו מאחור בכל פרמטר
 אסף (21/1/2010)
1. עכשיו הוא אוכל את הלנד קרוזר גם בכוח
 200 כ"ס ???????.. (21/1/2010)
עושים עכשיו מנוי
אתרים מומלצים
ביטוח רכב - קבל הצעות
השוואת ביטוח רכב
מוסך מורשה
ביטוח רכב
אתר מוטוקאר מציע מבחני מכוניות ורכבים: מאזדה, טויוטה, יונדאי, הונדה, דייהטסו, מיצובישי, סובארו, פולקסוואגן, קיה, מרצדס, ניסן, פיג'ו, סיאט, רנו, סיטרואן, סקודה, סוזוקי, אודי, אופל, אלפא, איסוזו, ב.מ.וו, ביואיק, ג'יפ, דודג, האמר, וולוו, יגואר, לנד רובר, לקסוס, מיני, מרצדס, סאאב, סאנגיונג, פורשה, פיאט, קדילאק, קרייזלר, רובר, שברולט.
אתר מוטוקאר מציע גישה ל: קטלוג רכב חדש, קטלוג מכוניות חדשות, קטלוג רכב יד שניה, מחירון רכב, לוח רכב , מבחני מכוניות, וידאו רכב, תמונות מכוניות ורכב.
RSS: חדשות, מבחנים, וידאו, לוח.
אודות מוטו תקשורת | אופל קורסה | תנאי שימוש | רכישת מנוי | אתרי הקבוצה | דרושים | אודות מוטו תקשורת | פרסמו אצלנו | צור קשר | ביטוח רכב | ביטוח עסקים |
בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למוטומדיה