כניסה | הרשמה שלום אורח
| חדשות | קטלוג | קטלוג משומשים | לוח | מחירון | הגה הזהב
| מבחני רכב | וידאו | גלריה | מידע שימושי | הירשמו לניוזלטר הגה
פיג'ו 308, 1.6 טורבו
קינן כהן, בוחן במגזין 'הגה'
לחץ להגדלה    [08/07/08] 
יצרן דגם/ שנים מנוע גיר תוצאה כללית  
פיג'ו 308 2008 ומעלה בנזין ידני
לוח  מחירון מוטוקאר  קטלוג  הגה הזהב
הגה בוחן/ פיג'ו 308CC - ממשיכת הז'אנר
בפיג'ו לא יכלו לבחור תפאורה הולמת יותר מיום אביבי ושטוף שמש וכבישי ההרים במתפתלים סביב דוברובניק שבקרואטיה, לנסיעת התרשמות בקופה-קבריולט החדשה שלהם
כתב: חנן גולן   צלם: יצרן
סוג מבחן: רגיל  תאריך: 05/07/09

זהו אינו דגם חדש (הוא הוצג לפני כשנה), אבל השקת ה-3008 נתנה לנו הזדמנות ראשונה לנהוג על הקופה-קבריולט של פיג'ו. עבור מי שלא זוכר, פיג'ו הייתה זו שהביאה להמונים את בשורת הקופה-קבריולט-עם-גג-קשיח-מתקפל. מרצדס הייתה ראשונה עם ה-SLK, אבל פיג'ו כבר מכרה מאסות של ה-206CC עם למעלה מ-370,000 מכוניות שנמכרו, ועד היום המותג הצרפתי מוביל את פלח השוק הזה באירופה. אז זכות ראשונים יש לה, וגם הבאה בתור 307CC הייתה מכונית נאה במיוחד, ועתה יש כבר דור חדש.

התפאורה הייתה כאמור מושלמת יום אביבי חמים, שמיים כחולים, כבישים הרריים מפותלים ונוף עוצר נשימה של המפרצונים סביב דוברובניק שבקרואטיה. ואל תוך כל אלה ה-308CC משתלבת בקלות. היא נמוכה (1.426 מטרים), ורחבה יחסית (1.817 מטרים), מעוצבת למשעי ובפשטות, נראית טוב. זה לא רק החרטום המזוהה והאחוריים הייחודיים, אלא המראה הכללי עם הגג המעוגל וקורות A שנמתחות הרחק קדימה. וזה עוד לפני שפתחנו את הגג זה לוקח עשרים שניות, אפשר גם בנסיעה עד מהירות של 12 קמ"ש, ובסופו של דבר הקופה הופכת לקבריולט, ואפשר לצאת לדרך. זה לא היה מבחן מקיף אלא רק נהיגת התרשמות של כמה עשרות קילומטרים, אבל על כמה דברים ניתן בכל זאת לדווח.

ראשית כל, כמו במקרה של קודמתה, גם כאן לעיצוב המרהיב יש כיסוי, וזו מכונית שלא רק נראית טוב, אלא כזו שניתן גם לנהוג בה. עם מנוע 1.6 ליטרים 150 כוחות סוס ותיבה ידנית שישה הילוכים, ה-CC מהירה למדי. זו וודאי לא מכונית ספורט, לא עם משקל עצמי של למעלה מ-1.5 טון, וגרסא בכירה שבקושי יורדת מעשר שניות מאפס למאה, אבל עדיין אפשר ליהנות ממנה. היא קשיחה מספיק, מגיבה להיגוי בנחישות, לא מושפעת יתר על המידה מהעברות משקל, ואפילו מהנה למדי.

מה שמפתיע יותר מכל, זה השקט. גם כשהגג מופשל, הרוח לא פריעה לשיחה או להאזנה למוסיקה, ממש 'להיות בלי ולהרגיש עם'. התחושה הזו מתעצמת תודות למערכת החימום שמותקנת במושב עצמו ומחממת את אזור הצוואר מערכת שמותקנת בדרך כלל במכוניות יקרות יותר משמעותית.

כאמור, לא מבחן של ממש אלא רק נהיגת התרשמות, אבל התרשמות חיובית פרט לנוקשות ולנוחות לא מבריקה הרבה בשל צמיגי 18 אינטש אופציונאליים. ה-308CC אמורה להגיע ארצה כבר בקיץ הקרוב, עם מנוע 1.6 ליטרים ותיבה אוטומטית. קשה לנבא איך המנוע, שבשידוך לתיבה אוטומטית 'מאבד' עשרה כוחות סוס, יסתדר עם ה-AL4, ובשלב זה אין גם מפרט ומחיר נחכה לנחיתה בארץ ולמבחן המקומי בכדי לקבוע מהו פסק הדין.

לקבלת גליון של מגזין הגה במתנה לחץ כאן
   
 תגובות הגולשים
8. המנוע בפיגו זה מנוע ב.מ.וו
 ל4 ו-7 (9/7/2009)
7. ל-4: יש לך זמן לחכות למיזוג כזה.. כי לפני זה
 מזגני (9/7/2009)
6. ל5: נראה לי שהיא מתבלבלת בין הונדה ליונדאי
 צביקה (9/7/2009)
5. ל 1:יש מצב שאת לא רואה טוב.אין הונדות לא יפות
 ואין מזדות מכוערות. (5/7/2009)
4. תמיד אהבתי פיג'ו. רק חבל שאין להם מנוע וגיר של הונדה.
 מחכה למיזוג נורמלי. (5/7/2009)
3. רק ידני אחרת לא תהנו מהאוטו
 בעל ניסיון (5/7/2009)
2. ל-1
 GOLF GTI (5/7/2009)
1. שוווי איזה רכב מדליק!!! איך אפשר להסתכל על מזדות והונדות אחרי שרואים כזאת יצירה
 שירן (5/7/2009)
עושים עכשיו מנוי
אתרים מומלצים
ביטוח רכב - קבל הצעות
השוואת ביטוח רכב
מוסך מורשה
ביטוח רכב
אתר מוטוקאר מציע מבחני מכוניות ורכבים: מאזדה, טויוטה, יונדאי, הונדה, דייהטסו, מיצובישי, סובארו, פולקסוואגן, קיה, מרצדס, ניסן, פיג'ו, סיאט, רנו, סיטרואן, סקודה, סוזוקי, אודי, אופל, אלפא, איסוזו, ב.מ.וו, ביואיק, ג'יפ, דודג, האמר, וולוו, יגואר, לנד רובר, לקסוס, מיני, מרצדס, סאאב, סאנגיונג, פורשה, פיאט, קדילאק, קרייזלר, רובר, שברולט.
אתר מוטוקאר מציע גישה ל: קטלוג רכב חדש, קטלוג מכוניות חדשות, קטלוג רכב יד שניה, מחירון רכב, לוח רכב , מבחני מכוניות, וידאו רכב, תמונות מכוניות ורכב.
RSS: חדשות, מבחנים, וידאו, לוח.
אודות מוטו תקשורת | אופל קורסה | תנאי שימוש | רכישת מנוי | אתרי הקבוצה | דרושים | אודות מוטו תקשורת | פרסמו אצלנו | צור קשר | ביטוח רכב | ביטוח עסקים |
בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למוטומדיה