כניסה | הרשמה שלום אורח
| חדשות | קטלוג | קטלוג משומשים | לוח | מחירון | הגה הזהב
| מבחני רכב | וידאו | גלריה | מידע שימושי | הירשמו לניוזלטר הגה
לזרוק הכל ולעבור לאנרגיה סולארית?
הנה אחד שהקיף את העולם במכונית כזו
לחץ להגדלה    [20/11/11] 
יצרן דגם/ שנים מנוע גיר תוצאה כללית  
איסוזו די מקס 2004 - 2006 דיזל אוט' אין ציון
לוח  מחירון מוטוקאר  קטלוג  הגה הזהב
השקה: איסוזו די מקס
איסוזו מציגה את D-Max, טנדר 4X4 המחליף את האיפון הפורש לגמלאות. בנוסף לכוונה הטבעית להוביל את שוק הטנדרים, איסוזו שואפת להחדיר את `די-מקס` גם לזירת הג`יפים העירוניים. האם זו משימה אפשרית?
כתב: רמי גלבוע   צלם: רמי גלבוע, יצרן
סוג מבחן: רגיל  תאריך: 28/10/03

איסוזו די-מקס נחשף בישראל בסוף יולי 2003, אבל עבורי לא היה במסיבת העיתונאים חידוש גדול; את די-מקס כבר הכרתי במסגרת מסעות איסוזו צ'לנג' בגואטמלה אשתקד ובאוסטרליה בחודש אוגוסט השנה. מסעות אתגריים אלה הפכו לגיבושון היכרות עם הטנדר החדש. במרוצת אלפי הקילומטרים הושלך ה'די-מקס' למים צוננים והיטלטל על סלעים לוהטים, דהר בדרכי כורכר מרוטשות והתחפר בשבילי ג'ונגל מבוצבצים. את מבחן הג'ונגלים והאאוטבק עבר ה'די-מקס' כמעט בלי תקלה או ציוץ, והיום הגיע הזמן להציגו בישראל, בלבוש 'אזרחי'.

היו ימים
קרוב למחצית ממכירות רכבי שטח בישראל הן של טנדרים 4X4, נתון המסביר את החשיבות הגדולה המיוחסת אצלנו לפלח שוק זה. לפני עשר שנים קיבל הטנדר הקודם של איסוזו את השם "איפון", במסגרת האופוריה הכללית שנחתה עלינו עקב זכייתה של יעל ארד במדליית כסף אולימפית. כמו הג'ודוקאית המצליחה, גם האיפון נאלץ להיאבק על מקומו בזירה המקומית: במשך השנים התייצבו מולו טויוטה היי לקס קשוח, מיצובישי באפלו ולאחר מכן מגנום מצוייץ, ניסן ווינר שרירני ומאזדה 2500B עירוני, ואפילו קוריוז הודי העונה לשם 'טאטה'. האיפון לא היה כוכב היסטרי אבל הוא הציע חבילה מגובשת, בשלה ואיכותית: נוחות נסיעה טובה (במונחים של טנדר), מהלך מתלים טוב ובהמשך מנוע בריא (107 כ"ס שהולידו עוד שני סוסים עם הגעת המזדה החדש). כל זה לא עזר לו מול מיצובישי מגנום הסקסי, עד שהושתלה באיסוזו תיבת הילוכים אוטומטית; ההשתלה בוצעה תחת לחץ פיסי כבד של יבואני איסוזו בישראל על המהנדסים היפניים, ומעולם לא היתה ממש מושלמת: התיבה האוטומטית בלטה אל מתחת לשילדה ופעולתה לא היתה מעודנת כמו זו של המיצובישי. אבל היא הספיקה כדי להציב את האיפון במקום שני מכובד בין הטנדרים, כולל הדחת המגנום מפסגת מצעד המכירות ב-2002. לאורך השנים התחלקו מגנום ואיפון האוטומטיים בכ-75% מעוגת המכירות השנתית, מותירים למתחריהם הידניים קומץ פירורים עבשים.

העתיד כבר כאן

עכשיו פורש האיפון לגמלאות ומעבר לאופק מפציע די-מקס, ממפעלי GM בתאילנד. די-מקס הוא הסנונית הראשונה לפלטפורמה עליה יורכבו בכל שנה כ-500,000 טנדרים נושאי תגים של ג'נרל מוטורס, שברולט, איסוזו ואחרים. זוהי פלטפורמה חשובה בקנה מידה עולמי, המקבלת בישראל משמעות גדולה עוד יותר, נוכח הפסקת ייצורו של הטרופר. ייתכן מאוד כי בעוד מספר חודשים יוותרו באולמי המכירות של איסוזו רק רודיאו ו'די-מקס'. באופן טבעי לחלוטין מצפה חברת UMI להוביל את מכירות שוק הטנדרים, אבל היא גם שואפת להכניס רגל לפלח השוק של ג'יפים עירוניים. דילוגי קטגוריה כבר התרחשו בעבר, עם מכוניות שהוחדרו לקטגוריה לא-להן; 'משפחתיות' הפכו ל'מכוניות מנהלים', איסוזו הצליחה להקנות דימוי 'כבישבילי' לרודיאו (שהוא ג'יפ עירוני לכל דבר), ועוד. אבל שדרוג ה'די-מקס' הוא סיפור אחר, מכיוון שאיך שלא תקרא לו, טנדר הוא טנדר, הוא טנדר: סגור לו ת'ארגז, הרכב עליו ספויילרים ופנסים, הלבש עליו ריפודי עור - בסופו של דבר הוא נשאר טנדר, לטוב ולרע. אם לשפוט לפי נתוני המכירה עד כה, נראה כי השדרוג עובד היטב, שכן באירוע ההשקה המקומית לדי-מקס נמכרו כ-450 יחידות, שהן רבע מהמכירות השנתיות המתוכננות.

מה גדל, מה קטן

ויש הרבה טוב בטנדר, ובוודאי ב'די-מקס' החדש; בניגוד ל'איפון' האפרורי, די-מקס קיבל חזית מודרנית ובעלת אישיות עיצובית בולטת. יחידות התאורה גדולות ומרשימות, חובקות שבכה קדמית מוכרמת, בסגנון אמריקאי המזכיר מעט את הפורד אקספלורר. חרטום האיסוזו החדש מקומר אך מגולף באיפוק, מודגש על ידי חריץ החלטי בכנף הקדמית, המופיע מחדש גם בארגז המטען. מידותיו של די-מקס קומפקטיות ומוצקות יותר מאלו של האיפון המוחלף: די-מקס קצר ונמוך יותר, אך הוא גם רחב יותר ויושב על בסיס גלגלים גדול במספר סנטימטרים. נתונים אלה מעניקים לדי-מקס חזות פחות 'טנדרית', מצודדת ועירונית מאוד. תא הנוסעים מרווח ונוח יותר מזה של האיפון, עיצוב הפנים מודרני ועדכני לחלוטין. בלי להיות יצירתי וחדשני, לוח המחוונים נעים למראה ולמגע, מיישר קו עם מובילי הקטגוריה ואף עם כמה עירוניים 'טהורים'. המושב האחורי גבוה מזה של האיפון בכ-6 ס"מ, נתון המשפר מאוד את נוחות הישיבה מאחור. המנופים והדוושות רכים ומדוייקים להפעלה, נותנים תחושה מאוד לא 'טנדרית'. מסרק ההגה החדש מעניק היגוי חד ומדוייק ביחס לאיפון המוחלף, ותחושת הנהיגה כמעט ומזכירה רכב פנאי - זה עוד לא ג'יפ עירוני, אבל בוודאי לא רכב עבודה המסתפק בלבישת מחלצות נאות.

לב אמיץ

במסגרת ההסלמה המנועית התחמש די-מקס בטורבו דיזל המפיק 131 כוח סוס - רק שניים פחות משרירן הקטגוריה, ניסן ווינר. המומנט המרבי גבוה וממוקם נמוך יחסית, 30 קג"מ המגיעים ב-2000 סל"ד עבור הגירסה האוטומטית (הידנית מסתפקת ב-28.5 קג"מ). ההספק המרבי מושג ב-3800 סל"ד, מה שמשאיר לנהג הנינוח רצועת כוח רחבה. רשמי נהיגה ראשונים ב'די-מקס' האוטומטי מצביעים על ביצועי מנוע טובים ביותר, עם כוח זמין והחלטי המוזן לגלגלים האחוריים באמצעות תיבה אוטומטית מתוחכמת. החלפות ההילוכים מתבצעות ברכות ונינוחות, בלי נהמות לוואי שהופיעו בחלק מהדגמים הקודמים. התיבה גם ממוקמת גבוה יותר בשלדה, פחות מפריעה בעבירות מזו הקודמת. לשוחרי התיבה הידנית אוכל לומר כי היא רכה ומדוייקת, ודוושת המצמד קלה מאוד להפעלה.

בלב הג'ונגל

אנשי איסוזו הישראליים ונציגי ההנהלה ביפן התפלצו למראה תרגילי האקרובטיקה אליהם הושלך האקסמפלר הנדיר, אבל הטנדר החדש הוכיח יתרונות ויכולת עדיפה על זו של האיפון, בו נהגתי באותם תנאים. מנוע די-מקס היה גמיש וחזק, הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה העניק לגלגלים האחוריים את מירב האחיזה, מהלך המתלה האחורי עדיין מרשים. לחובת ה'די-מקס' יבואו מרווח גחון מצומצם במקצת ובסיס גלגלים ארוך יותר - שני אלה מצמצמים את זווית הבטן של הטנדר החדש (הנהנה מזוויות גישה ונטישה טובות יותר). ל'די-מקס' דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, אפקטיבי יותר מזה של האיפון אבל פחות טוב מהנעילה המלאה של הארכי-יריב, מיצובישי מגנום. הנהרות אותם חצה די-מקס באוסטרליה הציבו מכשולים בפני הפיקוד החשמלי של תיבת ההעברה. תנאי הרטיבות הקיצוניים חדרו למגעים החשמליים והשביתו את המערכת. נציגי היצרן שהתלוו למסע הבטיחו פתרון איטום הולם לבעיה.

ימים יגידו

די-מקס הוא רכב שטח וכביש טוב בהרבה מהאיפון המוחלף, בכך אין לי כל ספק; נזדקק לנסיעת מבחן רצינית בישראל כדי להשוות אותו עם מתחריו, אבל כבר עכשיו ברור לחלוטין שהוא יגרום צרות רבות ליריביו המסורתיים. בהיותו הסנונית הראשונה בדור חדש של טנדרים, די-מקס נהנה מחלון הזדמנויות בו הוא יהיה החדש והרענן בשוק הטנדרים, עם שילוב מנצח של 'המנוע החזק ביותר עם אוטומט', עיצוב מרענן, תא נוסעים טוב יותר ואיכויות דינמיות טובות יותר מאלו של רוב יריביו. אבל האם זה מספיק כדי למצב אותו גם כ'רכב פנאי' יוקרתי, SUV בלשון עכו"ם או ג'יפ עירוני בלשוני הדלה? עוד לא השתכנעתי. בסופו של דבר יש לנו כאן טנדר בעל תצורה קלאסית שקיבל דחיפה משמעותית כלפי מעלה, אבל הוא עוד לא עירוני של ממש. די-מקס אוטומטי ומפואר יעבור לידיים פרטיות עבור כ-190,000 שקל, מחיר בו כבר ניתן להשיג קוריאני עירוני המעניק יותר (אבל אין לו ארגז מטען).

לקבלת גליון של מגזין הגה במתנה לחץ כאן
   
 תגובות הגולשים
1. עוד סתם-אוטו יפני
 חובב וולוו (3/8/2009)
עושים עכשיו מנוי
אתרים מומלצים
ביטוח רכב - קבל הצעות
השוואת ביטוח רכב
מוסך מורשה
ביטוח רכב
אתר מוטוקאר מציע מבחני מכוניות ורכבים: מאזדה, טויוטה, יונדאי, הונדה, דייהטסו, מיצובישי, סובארו, פולקסוואגן, קיה, מרצדס, ניסן, פיג'ו, סיאט, רנו, סיטרואן, סקודה, סוזוקי, אודי, אופל, אלפא, איסוזו, ב.מ.וו, ביואיק, ג'יפ, דודג, האמר, וולוו, יגואר, לנד רובר, לקסוס, מיני, מרצדס, סאאב, סאנגיונג, פורשה, פיאט, קדילאק, קרייזלר, רובר, שברולט.
אתר מוטוקאר מציע גישה ל: קטלוג רכב חדש, קטלוג מכוניות חדשות, קטלוג רכב יד שניה, מחירון רכב, לוח רכב , מבחני מכוניות, וידאו רכב, תמונות מכוניות ורכב.
RSS: חדשות, מבחנים, וידאו, לוח.
אודות מוטו תקשורת | אופל קורסה | תנאי שימוש | רכישת מנוי | אתרי הקבוצה | דרושים | אודות מוטו תקשורת | פרסמו אצלנו | צור קשר | ביטוח רכב | ביטוח עסקים |
בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למוטומדיה