כניסה | הרשמה שלום אורח
| חדשות | קטלוג | קטלוג משומשים | לוח | מחירון | הגה הזהב
| מבחני רכב | וידאו | גלריה | מידע שימושי | הירשמו לניוזלטר הגה
לזרוק הכל ולעבור לאנרגיה סולארית?
הנה אחד שהקיף את העולם במכונית כזו
לחץ להגדלה    [20/11/11] 
יצרן דגם/ שנים מנוע גיר תוצאה כללית  
מיצובישי מאגנום 2002 - 2006 דיזל אוט'
לוח  מחירון מוטוקאר  קטלוג  הגה הזהב
איסוזו די מקס 2004 - 2006 דיזל אוט'
לוח  מחירון מוטוקאר  קטלוג  הגה הזהב
השוואתי: מיצובישי מגה מגנום מול איסוזו די מקס
טנדרי 4X4 הם רכבי השטח הנמכרים ביותר אצלנו. היום אנו מעמתים, לראשונה בישראל, את שני מובילי הקטגוריה: מיצובישי מגנום הוותיק, מול איסוזו די-מקס החדש. היה זה קרב ענקים בו הכתרנו מנצח, אבל אף אחד לא ממש הפסיד...
כתב: רמי גלבוע   צלם: עופר חזן
סוג מבחן: השוואתי  תאריך: 28/12/03

במונחים מקומיים, הטנדרים של איסוזו ומיצובישי הם מגה-סטארים שהשתלטו
ב-2002 על כ-25% מסך מכירות רכבי השטח בישראל; הצלחה זו מתבססת על איכות שני המוצרים, אבל גם על השילוש הקדוש של 4X4, תיבה אוטומטית ופטור ממע"מ. המגנום מככב בשדותינו מאז 1997, ב-2002 הוא קיבל את השם המפורש "מגה-מגנום" וחומש במנוע 115 כ"ס. משך שנים שלט המגנום בכיפה, אבל דווקא ב-2002 הוא נדחק מפיסגת המכירות על ידי איסוזו איפון שזכה בניצחון טקטי (1,137 איפונים מול 1,119 מגנומים). היום מתייצב מול המגנום יורשו של האיפון, איסוזו די-מקס המנסה לשמור על הובלת שוק הטנדרים, ושואף לספק גם תחליף חלקי לטרופר, העתיד להימחק מקטלוג איסוזו.

טביעת עין
אלפי מילים כבר נשפכו על עיצובו של המגנום; בישראל, להבדיל מקליפורניה, היה זה הטנדר הראשון שהצליח לשבור את 'תדמית השיפוצניק'. ב- 1997 היה המגנום אלגנטי ומעוגל, כוחני ומוחצן, גדול במידותיו ונועל צמיגי פרא. גם היום עונה המיצובישי לתיאורים אלה, אבל המתחרים החדשים מתחילים לזנב בו. ניסן ווינר היה הראשון שהציג עיצוב מאצ'ו תחרותי, ועכשיו הדי-מקס. די-מקס המבחן מגיע בצביעה אחידה של המרכב והפגושים, מתהדר בשבכת גריל בסגנון אמריקאי, וביחידות תאורה מרשימות המשתלבות היטב בקימורי המרכב והכנפונים. האיסוזו פחות מוחצן מהמיצובישי, הוא גם נמוך יותר. קימוריו המעוגלים של האיסוזו מעודנים ועדכניים יותר, הוא נראה מתוחכם והומוגני, אבל לקוחות רבים, בוודאי בישראל, ימשיכו להעדיף את המראה המאצ'ואיסטי של המיצובישי המגודל, הנראה חייתי וקשוח. תא הנוסעים של האיסוזו מהווה קפיצת מדרגה ביחס לאיפון המיושן, אבל הוא אינו פורץ דרך. לוח המחוונים מקומר כיאות ועדכני, אבל הפלסטיקה בסיסית למדי; הכל נראה מוצק ועמיד, אבל אין כל ניסיון ליצירתיות בסעיף חומרי הדיפון. רכב המבחן התהדר בערכת דיפונים דמויי-עץ, שכל ישותם נוצצת וקוראת: "פלסטיק אנוכי!". הדיפונים הודבקו על גבי הפלסטיק המקורי ולא הוסיפו לעסק חן רב. רכב המבחן התהדר גם בתוספות יקרות ולא ממש נחוצות לטעמנו, כמו ריפודי עור וגג שמש חשמלי. עיצוב תא הנוסעים של מיצובישי כבר מסגיר את משא השנים, אבל הוא עדיין עדכני ונעים. החומרים איכותיים ועמידים אך בסיסיים למגע ולמראה, הצבעים הכהים קצת קדורניים. רמת GLS כוללת רב-מודד ובו מד שיפוע, טעינה וטמפרטורות. גלגל ההגה מצופה עור, המושבים בקטיפה. נוחות הישיבה בשני הטנדרים דומה למדי, בשניהם אתה יושב נמוך יותר מאשר בג'יפים עירוניים. מושבי האיסוזו גבוהים במעט מאלו של המיצובישי, אבל הם קצרים יותר, והמבנה הארגונומי פחות טוב (לפחות עם ריפודי העור). מושבי הקטיפה של המגנום מפנקים קצת יותר, מאחור יש משענת מרפקים מרכזית. תא הנוסעים של האיסוזו רחב בסנטימטרים ספורים, הוא גם מציע מרווח ברכיים עדיף ונוחות עדיפה במושב האחורי. הקורה המרכזית באיסוזו ממוקמת קצת יותר מאחור; זה משפר את הכניסה למושבים הקדמיים, אבל פוגע בנוחות היציאה מאחור, גם הגישה לחגורות הביטחון הקדמיות פחות נוחה. נפח ארגז המטען של האיסוזו גדול בכ-5%, זה של המגנום ארוך ושמיש יותר. רצפת ארגז האיסוזו נמוכה ונוחה יותר להטענה, האיסוזו מצוייד בטבעות פנימיות לקשירת המטען. כושר ההעמסה כמעט זהה – 1,060 ק"ג במגנום, 1,040 באיסוזו.

כוח דחף
אבל את כל זה תוכלו לראות במו עיניכם באולמות התצוגה, ואנחנו יצאנו לדרכנו. המיצובישי מתהדר ב-115 כוח סוס, האיסוזו תוקף ב'מקסי' כוח, עם 131 כוח סוס - זהו המנוע החזק ביותר בקטגוריית טנדרים-קומפקטיים-אוטומטיים. על הנייר יש לנו הפרש של קצת למעלה מ-10% לטובת האיסוזו, אבל זהו רק סיפורם של הסוסים; לטובת הדי-מקס מתייצבים גם מומנט גבוה בהרבה (30 קג"מ מול 24.5), ורצועת כוח זמינה יותר. לנתוני המנוע מצטרפים מאפיינים אחרים כמו משקל עצמי, יחסי העברה, תפקוד התיבה האוטומטית, ועוד; החבילה כולה נותנת לביצועי המנוע של האיסוזו יתרון עקבי. לא, זה לא היה מצב בו האיסוזו השאיר את המגנום אפוף בעשן צמיגים, אבל בכל מצב ובכל השוואה, לאיסוזו היה יתרון ממשי – בתאוצה מעמידה או בהאצות ביניים מהירות, בכביש ובשטח. במיאוץ הקלאסי מעמידה ל-100 קמ"ש, למשל, צבר האיסוזו יתרון של כ-15 מטרים. גם בנסיעה שגרתית היה מנוע האיסוזו שש יותר לתאוצות, נושם בקלות (בכל אופן, 3.0 ליטר מול 2.5!) ומספק זרם קבוע של כוח לגלגלים. שתי תיבות ההילוכים אינן מזהירות, למרות שזו של איסוזו טוענת לניצוץ של אינטליגנציה. בשני הטנדרים ארבעה הילוכים ארוכים למדי, מרווחים באופן סביר, ותפקוד רגוע יחסית. מנועי טנדרים אלה עדיין אינם ברמת מנועי הדיזל-מסילה משותפת המודרניים הנהוגים היום אצל הג'יפים העירוניים. בין שני המתחרים, מנוע האיסוזו רועש ונוהם יותר, יש לו גרגור מחוספס, בסל"ד נמוך וגם בתאוצות. זה לא מטרד של ממש, אבל מנוע המגנום דיסקרטי יותר, לפרקים הוא כמעט מזכיר מנוע בנזין.

מנהגים והליכות
הטנדרים של פעם היו קשוחים ומזוהמים, אבל היום יש לנו עסק עם כלי רכב המשמשים לרוב כחתולי תפנוקים להסעת משפחות ויאפים עירוניים. שני המתחרים זהים בתצורתם: שלדות סולם חסונות, סרן אחורי חי עם קפיצי עלים, מתלים קדמיים עצמאיים עם מוטות פיתול, הנעה אחורית עם שילוב 4X4. שני הטנדרים מציעים זוג כריות אוויר, רק האיסוזו מצוייד במערכת ABS בטיחותית. די-מקס המבחן הגיע מבית היבואן, כאשר הוא מצוייד ב'חבילת צ'לנג' הכוללת ערכת מתלים משופרת - אופציה רשמית, בתשלום, מאולם התצוגה - המותקנת בסדנת 'גתוס'. למתלים המשופרים השפעה ניכרת על כל מאפייני ההתנהגות והנוחות של רכב המבחן, אבל ראוי לזכור כי הם עולים לצרכן כמה אלפי שקלים. בנסיעת הזדחלות עוד הבחנו ביתרון נוחות זעום למיצובישי הסטנדרטי, אבל עדיפות בולמי Oldman של האיסוזו הלכה והתבלטה ככל שתנאי הדרך השתבשו; ברגע שהגברנו מהירות, בכל כניסה מהירה למהמורה מפתיעה, המתלים האוסטרליים התנהגו טוב יותר. יתרונם יהיה משמעותי עוד יותר בנסיעה בעומס מלא, או ככל שייתחממו בולמי הזעזועים, בנהיגת שטח ארוכה ותובענית. לטובת נוחות ובטיחות הנהיגה באיסוזו מצטרפים עוד שני מרכיבים חשובים, שאינם קשורים למערכת המתלים המשופרת. הדי-מקס נהנה ממרכז כובד נמוך מזה של המגנום הגמלוני. הוא מתנודד פחות, מתמודד טוב יותר עם העברות משקל ומעניק יציבות משופרת בכביש ובשטח. יתרון נוסף של הדי-מקס הוא מסרק הגה, טכנולוגיה מקובלת ברכבי פנאי, וחומרה עדיפה על מנגנון הסבבת של המגנום. היגוי הדי-מקס חד ומדוייק, והוא תורם לחבילת הבטיחות והנאת הנהיגה האפשרית על סיפון האיסוזו החדש. המיצובישי מציע היגוי והתנהגות פחות מבריקים, אבל הוא אינו נוחל תבוסה מעליבה. בנהיגה 'משפחתית' הוא נעים ונוח, על שביל איכותי הוא אפילו נהנה מיתרון 'אמריקאי': רך, מבודד ומפנק. המגנום נשאר טנדר טוב מאוד, אבל הוא אינו מסוגל להתחרות בשרירן החדש של השכונה. תחושת הנהיגה במיצובישי מגושמת יחסית, ואינה משכיחה את העובדה כי מדובר ברכב מסחרי. הצמיגים הגדולים והמרכב הגבוה מיטלטלים בכבדות בהעברות משקל ושיבושי דרך, ואינם מעודדים שעשועים ספורטיביים. גם ההגה אינו חד ומגיב כמו זה של האיסוזו. איכויות הניהוג, ההתנהגות והנוחות של הדי-מקס שנבחן נובעות במידה רבה מהמתלים החלופיים. במפגש קצר שערכנו עם די-מקס סדרתי מצאנו קופצנות רבה יותר בכביש ובשביל ויכולת פחותה לשכך את תנודות המרכב.

דרך חתחתים
טנדרי 4X4 יורדים לשטח יותר מהעירוניים המפונקים. הדי-מקס לוקח אל השביל את מנועו הבשרני ואת מנהגי הכביש הטובים, ומאפשר נהיגה מהירה וקולחת. עבודת השיכוך של המתלים (המשופרים!) מצויינת, כניסה מהירה לחריץ קרקע מסתיימת בטלטלה בודדת, בלי דרמות. גם החרטום מרוסן היטב, ואינו לוקה בתאוות נדנוד מופרזת. מערכת ABS עלולה להיות מכשלה אמיתית בנהיגת שטח ספורטיבית, אבל זו של הדי-מקס אינה מגזימה בהתערבות בנעשה; לשימוש שגרתי היא בסדר גמור, אין חובה לנתק. על השביל המהיר, המגנום פחות מבריק; מנועו פחות שש אלי קרב, חרטומו מתנודד וישבנו עלול לבעוט, עם סיום מהלך המתלים. פניות מהירות העשויות לענג עם הדי-מקס, הלחיצו אותי על סיפונו הגבוה של המגנום - יאהב או לא יאהב? אין ספק שלצורכי תפירת שביל מהיר, האיסוזו המשופר טוב יותר. את מה שהמגנום מפסיד בסעיפי מהירות, הוא מקבל בחזרה בעבירות טכנית. מהלך המתלה האחורי של האיסוזו גדול יותר (17.5 ס"מ של מהלך גלגל, במקום 14 ס"מ), אבל המגנום מכפר על נחיתות זו בעזרת נעילת דיפרנציאל רוחבי, מנגנון פלאים המשדרג את עבירותו של המיצובישי בשבילים מדורדרים עם הצלבות סרנים, בטיפוס על סוללות חמרה וטרשים, ובקיצור - כמעט בכל מקום. נעילת הדיפרנציאל מצטרפת ליתרונות אחרים של המיצובישי - יש לו צמיגים גדולים יותר, מרווח גחון עדיף, וזוויות מרכב טובות יותר. המגנום חלף בזלזול מעל סוללות שגרדו את גחון האיסוזו, צלח בקלות חריץ קרקע בתוכו התיישב האיסוזו, ולא התרשם משום מכשול שהצבנו בפניו. גם האיסוזו הגיע לכל מקום אליו כיוונו את גלגלינו אבל זה היה פחות חלק, ודרש מידה של מיומנות נהג. האיסוזו נהנה מיחס העברה נמוך קצר יותר, אהבנו פחות את המערכת החשמלית לשילוב 4X4 ו'קצר' – במהלך המבחן היא תפקדה למופת, אבל בעבר היא גרמה תקלות מטרידות. הופתענו לטובה מיכולותיו של המיצובישי בחול עמוק; חשבנו שיתרון הכוח של האיסוזו יהיה משמעותי יותר, אבל טעינו. האיסוזו הגיע לראש כל דיונה בה חשקנו, אבל זה היה קשה יותר. כל עוד שמר האיסוזו על תנועה מהירה וזורמת הוא היה טוב יותר מהמיצובישי. אבל ברגע שהחול הפך לטובעני וצמיגי ה-245 החלו להתחפר, גדל יתרון הציפה של צמיגי ה-265 של המגנום. תחושת הנהיגה במגנום דומה לזו שתקבל בג'יפ עירוני גדול וכבד - מסיבי ומתנודד, אך מוכן לכל אתגר עבירות. בתחושה, האיסוזו פחות "חייתי" אבל הוא זריז וקל תנועה, נוטה לכיוון הספורטיבי. נוכל לסכם את פרק השטח באמירה שבנהיגת שבילים מהירה, האיסוזו משופר המתלים נוח ומהיר יותר. בנהיגת דיונות נכריז על תיקו, ובעבירות טכנית יש יתרון למיצובישי.

סיכום מבחן

מפגש המגה-סטארים היה מעניין ומאלף. הטנדרים של איסוזו ומיצובישי הם רכבי שטח משובחים ואיכותיים, אבל במבחן השוואתי יש רק מנצח אחד. הפעם זה לא המגנום, למרות שהוא מגודל וחייתי יותר, למרות שיש לו יתרון בעבירות שטח טכני, למרות שבממוצע הוא זול מאיסוזו מקביל בכ-10,000 שקל. למרות מסע השנים המגנום מפסיד בנקודות בלבד ועל המדרגה הגבוהה של הפודיום מתייצב איסוזו די-מקס. הוא זוכה בכתר בגלל עדיפות ברורה בביצועי מנוע ומנהגי כביש ושביל, הוא מרווח ובטוח יותר למשפחה הלוחמת - יציבותו בכביש משופרת והוא מצוייד ב-ABS. יתכן כי בעימות בין המגנום לדי-מקס סדרתי, התוצאות היו מתהפכות.

לקבלת גליון של מגזין הגה במתנה לחץ כאן
   
 תגובות הגולשים
6. -5 הכוונה למיצובישי
 ! (13/2/2011)
5. חבל שלא מייצרים עוד רכבים כאלה באמת שחבל נמכרים חדשים רק בברזיל
 ! (13/2/2011)
4. עכגכ
 ליאור (27/6/2009)
3. gdg
 dgdfg (27/6/2009)
2. המגה-מגנום הכי טוב וישאר הכי טוב! הוא הרבה יותר טוב מהדי מקס הוא גם יותר טוב מהחדש!
 נ (8/8/2008)
1. בול שיט מגנום הכי טוב
 1;; (8/8/2008)
עושים עכשיו מנוי
אתרים מומלצים
ביטוח רכב - קבל הצעות
השוואת ביטוח רכב
מוסך מורשה
ביטוח רכב
אתר מוטוקאר מציע מבחני מכוניות ורכבים: מאזדה, טויוטה, יונדאי, הונדה, דייהטסו, מיצובישי, סובארו, פולקסוואגן, קיה, מרצדס, ניסן, פיג'ו, סיאט, רנו, סיטרואן, סקודה, סוזוקי, אודי, אופל, אלפא, איסוזו, ב.מ.וו, ביואיק, ג'יפ, דודג, האמר, וולוו, יגואר, לנד רובר, לקסוס, מיני, מרצדס, סאאב, סאנגיונג, פורשה, פיאט, קדילאק, קרייזלר, רובר, שברולט.
אתר מוטוקאר מציע גישה ל: קטלוג רכב חדש, קטלוג מכוניות חדשות, קטלוג רכב יד שניה, מחירון רכב, לוח רכב , מבחני מכוניות, וידאו רכב, תמונות מכוניות ורכב.
RSS: חדשות, מבחנים, וידאו, לוח.
אודות מוטו תקשורת | אופל קורסה | תנאי שימוש | רכישת מנוי | אתרי הקבוצה | דרושים | אודות מוטו תקשורת | פרסמו אצלנו | צור קשר | ביטוח רכב | ביטוח עסקים |
בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למוטומדיה