כניסה | הרשמה שלום אורח
| חדשות | קטלוג | קטלוג משומשים | לוח | מחירון | הגה הזהב
| מבחני רכב | וידאו | גלריה | מידע שימושי | הירשמו לניוזלטר הגה
לזרוק הכל ולעבור לאנרגיה סולארית?
הנה אחד שהקיף את העולם במכונית כזו
לחץ להגדלה    [20/11/11] 
יצרן דגם/ שנים מנוע גיר תוצאה כללית  
אופל אסטרה 1992 - 1998 בנזין אוט' אין ציון
לוח  מחירון מוטוקאר  קטלוג  הגה הזהב
יד שניה: אופל אסטרה
כתב: רז כהן   צלם: גולן מקס
סוג מבחן: יד שניה  תאריך: 11/03/04

מי שהחליפה את הקדט הוותיקה הייתה טובה ממנה בכל תחום אך מעולם לא הצליחה להתבלט בשוק. למרות העיצוב העדכני ושלל תצורות מרכב (3, 4, 5 דלתות וסטיישן) לא הצליחה האסטרה להתברג בצמרת טבלת המכירות, מחיר לא תחרותי רק סייע לכך. האסטרה לא סובלת ממחלות כרוניות, מנועי ה"אקו-טק" מצוינים וחסכניים בדלק אך מתגלים כרגישים בעיקר בנושא רצועת התזמון (טיימינג). חשוב לוודא שברכב אכן בוצעו במועד החלפות רצועת התזמון (רצוי במוסך מורשה עקב מורכבות העניין). גם דגמי ה- GSI לא חפים מהחולשה ברצועת התזמון, אלא שכאן מומלץ לבדוק בשבע עיניים שכן קריעת הרצועה תגרום לנזק בלתי הפיך למנוע, וזה יקר מאוד גם כמשומש.
תא הנוסעים של האסטרה מזדקן בכבוד ולרוב לא משמיע צירצורים וקירקושים. המתגים, הפלסטיקים והריפודים עומדים איתן אל מול פגעי הזמן ואין עליהם תלונות. מומלץ בכל זאת לוודא שכולם עובדים ובעיקר זה של ארבעת המאותתים. על רגישויות מיוחדות במערכת החשמל לא שמענו (למרות ששמענו תלונות על אלטרנטורים שכשלו בטרם עת), אך בכל זאת מומלץ לשים לב בעיקר במכוניות שהמזגן שלהן מתוצרת מקומית. חשיבות בדיקת התקינות של כל המערכות והמתגים מקבלת משנה תוקף כשמדובר באסטרה, מתג שלא עובד או כשל במערכת יכולים לגרום לעלות תיקון יקרה מאוד.

בסך הכל מתגלה האסטרה כמכונית אמינה למדי, היא לא מציעה ריגושים מיוחדים. האופל המשפחתית נמכרת במחירים הזולים במעט מאלה של היפניות המקבילות. היא אומנם מפגינה אמינות טובה, אך עדיין לא ברמתן של המכוניות מהמזרח. האסטרה היא המקרה הקלאסי של "כבדהו וחשדהו", היא יכולה להיות קניה כדאית כתלות במצב המכונית הספציפית שתוצע לכם. הווה אומר, יש לבדוק היטב בציציות בטרם אתם סופרים את המזומנים, כדאי לברר במדויק את עלות התיקונים שיש לבצע ברכב ולהתמקח בהתאם. דגמי ה- GSI מפגינים אמינות דומה לזו של הדמים הרגילים אלא שלרוב הם עוברים חיים קשים יותר. הם מציעים ביצועים טובים למדי אך התנהגות הכביש שלהם לא מבריקה. הדגם הנוכחי (זה שהוצג ב- 1999 ) של האסטרה הוא כבר סיפור אחר, כמעט ואין קשר בינו לבין הדגם המוחלף ורוב הבעיות שהיו בדגם הקודם טופלו ולא הגיעו אליו. ניסינו להתחקות אחר תקלות אופייניות בו, ולמען האמת לא מצאנו משהו מהותי.

לשים לב לתקינות משאבת המים, לנסות לאתר נזילות מאיזור רצועת התזמון. למשאבות הבלם האחוריות אורך חיים מוגבל והן נוטות לנזול, כדאי לשים לב שלא חסר נוזל בלימה ודוושת הבלם לא נלחצת עד לסוף מהלכה. לבדוק את תקינותו של לחצן מאותתי החרום. העברות הילוכים נוקשות בהתחלת נסיעה לא יעידו בהכרח על בעיה בתיבה האוטומטית כל עוד התופעה חולפת כאשר המנוע מתחמם. מנועי ה"אקו-טק" רגישים מאוד להחלפה בזמן של רצועת התזמון (טיימינג), חשוב לוודא שברכב אכן הוחלפה הרצועה במועד (כל 60,000 ק"מ) חובה להחליף את המותחן שעשוי פלסטיק שכן שבר בו יגרום לקריעת הרצועה וכתוצאה מכך נזק גדול ויקר מאוד למנוע. בדגמי ה- 4 דלתות עלולות להופיע נקודות חלודה בתעלות הניקוז שבתא המטען, מומלץ לפתוח את מכסה תא המטען ולבדוק. בדגמי ה- GSI הספורטיביים נוטה מחשב הדרך לשבוק חיים, כדאי לשים לב שכן מחירו של אחד כזה חדש יקר מאוד. בדגמים הראשונים עלול ריפוד התקרה להתרופף, בדגמים המאוחרים יותר העניין טופל. בשנים הראשונות הותקנו באסטרות מזגנים מתוצרת מקומית, בדרך כלל הוסר המדף שמתחת לתא הכפפות לצורך העניין. המזגנים המקומיים מומלצים פחות מאלה המקוריים. לחיצה על כפתור "S" על ידית ההילוכים בגרסה האוטומטית תדליק נורה בלוח המחוונים, אם הנורה מהבהבת או שלא נדלקת בכלל, סביר להניח שמשלב ההילוכים האלקטרוני סובל מקורוזיה במקרה הטוב או עומד לסיים את חייו במקרה הפחות טוב. כדאי לשים לב שכן מחירו של כזה חדש עומד על כ- 1,500 שקל.

היסטוריה

1991 – נובמבר, האסטרות הראשונות נוחתות בארץ כמודל 92'. 4 או 5 דלתות ברמת גימור GL עם מנועי 1.4 ליטר 8 שסתומים ו- 82 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית. 1993 – נוספת גרסאות 1.6 ליטר 90 כ"ס, דיזל 1.7 ליטר 68 כ"ס וגרסת GSI ספורטיבית ומאובזרת בעלת מנוע 2 ליטר 150 כ"ס, 3 דלתות וגיר ידני בלבד. כמו כן מגיעה גם גרסת הסטיישן. 1995 – האסטרה עוברת מתיחת פנים קלה שכוללת בין השאר שינויים עיצוביים בחרטום ובאחוריים כמו גם החלפת הריפודים בתוך הרכב. מנוע 1.7 ליטר טורבו-דיזל 82 כ"ס נוסף להיצע יחד עם מנוע 1.6 ליטר 16 שסתומים ו- 101 כ"ס שהגיע בגרסה ידנית בלבד, האוטומטית הסתפקה במנוע ה- 8 שסתומים. 1996 – הגרסה האוטומטית של ה1.6- ליטר מקבלת גם היא את מנוע ה- 16 שסתומים. הופסק ייבוא גרסאות הדיזל. 1997 – מנוע 1.4 ליטר מסדרת "אקו-טק" נוסף למבחר רק בגרסה ידנית. 1999 – האופל אסטרה מוחלפת בדגם חדש לחלוטין.

לקבלת גליון של מגזין הגה במתנה לחץ כאן
   
עושים עכשיו מנוי
אתרים מומלצים
ביטוח רכב - קבל הצעות
השוואת ביטוח רכב
מוסך מורשה
ביטוח רכב
אתר מוטוקאר מציע מבחני מכוניות ורכבים: מאזדה, טויוטה, יונדאי, הונדה, דייהטסו, מיצובישי, סובארו, פולקסוואגן, קיה, מרצדס, ניסן, פיג'ו, סיאט, רנו, סיטרואן, סקודה, סוזוקי, אודי, אופל, אלפא, איסוזו, ב.מ.וו, ביואיק, ג'יפ, דודג, האמר, וולוו, יגואר, לנד רובר, לקסוס, מיני, מרצדס, סאאב, סאנגיונג, פורשה, פיאט, קדילאק, קרייזלר, רובר, שברולט.
אתר מוטוקאר מציע גישה ל: קטלוג רכב חדש, קטלוג מכוניות חדשות, קטלוג רכב יד שניה, מחירון רכב, לוח רכב , מבחני מכוניות, וידאו רכב, תמונות מכוניות ורכב.
RSS: חדשות, מבחנים, וידאו, לוח.
אודות מוטו תקשורת | אופל קורסה | תנאי שימוש | רכישת מנוי | אתרי הקבוצה | דרושים | אודות מוטו תקשורת | פרסמו אצלנו | צור קשר | ביטוח רכב | ביטוח עסקים |
בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למוטומדיה