כניסה | הרשמה שלום אורח
| חדשות | קטלוג | קטלוג משומשים | לוח | מחירון | הגה הזהב
| מבחני רכב | וידאו | גלריה | מידע שימושי | הירשמו לניוזלטר הגה
לזרוק הכל ולעבור לאנרגיה סולארית?
הנה אחד שהקיף את העולם במכונית כזו
לחץ להגדלה    [20/11/11] 
יצרן דגם/ שנים מנוע גיר תוצאה כללית  
פיג'ו 307 2006 ומעלה בנזין ידני אין ציון
לוח  מחירון מוטוקאר  קטלוג  הגה הזהב
מבחן דרכים: פיג`ו 307 (מתיחת פנים)
הקומפקטית המוצלחת של פיג`ו התעדכנה וקיבלה את פניה של האחות הגדולה, ה- 407. משנה פנים משנה מזל?
כתב: קובי ליאני   צלם: עופר חזן
סוג מבחן: רגיל  תאריך: 10/11/05

זהו טבען של מתיחות פנים – הן מחדשות ומרעננות את הדגם הנמכר, ומסייעות ליצרניות הרכב להנחיל שינויי עיצוב מדגמים חדשים לדגמים ותיקים יותר. כך גם במקרה של ה- 307 של פיג`ו: מתיחת הפנים שעברה בהחלט מחדשת ומרעננת אותה – וגם מעניקה לה את החזית החדשה של ה- 407 – אבל קשה להתעלם מהרגשת הפספוס הקלה שמתעוררת לאחר פגישה עם הקומפקטית המחודשת; הדיווחים על הרענון הקרב ובא עוררו בנו ציפיות שהיצרנית תיגע בדיוק היכן שכואב – קרי בתיבת ההילוכים האוטומטית המתחכמת. אך הצרפתים בחרו להגביל את כשרונם לשינויי פלסטיקה בלבד. השינוי הבולט ביותר ב- 307 הוא כאמור המעבר מחזית עגולה ונעימה לחזיתה הבולבוסית של ה- 407, שהספיקה לספוג הררי ביקורת לצד לא מעט מחמאות ושבחים. אולם מה שהולם מכונית אחת אינו מתאים בהכרח לאחרת; הגריל הענק מפגין עדיין את אותו חיוך מוגזם, אך ב- 307 נוספו לו שתי `כריות` שחורות בחלק העליון שכעת – עם מעט דמיון – נראה דומה יותר למסכה של שחקן פוטבול עצבני. לטעמנו, ה- 307 פשוט עדינה ורכה מדי מכדי לקבל את הפנים החדשים. יחידות התאורה הקדמיות והאחוריות עודכנו גם הן ונעשו מצועצעות יותר, בייחוד אלו האחוריות שנראה כאילו ירדו ממדף של מוצרי after-market מתוצרת טייוואן. ככל הנראה בהשראת הגולף החדשה, המציעה נורות `לד` בפנסים האחוריים, ה- 307 קיבלה פנסים אחוריים שמנסים לחקות את אותו מראה (פנס בלימה עגול ובתוכו עיגול נוסף למאותתים) על ידי רשת פלסטיק המדמה את האפקט של נורות `לד`. הביצוע אינו מרשים במיוחד. לטובה יש לציין את הצבעים ואת אפשרויות הצביעה החדשות, שבהחלט מעוררים את ההופעה החיצונית ומבדלים את ה- 307 מעדר המכוניות הכסופות/לבנות הנעות על כבישי הארץ.

מנוע וביצועים
המנוע שבחזיתה של ה- 307 הוא אותו מנוע 1.6 ליטר המפיק 110 כ"ס נאים על הנייר ולא מרשימים במציאות – בעיקר בגלל משקלה הגבוה של הצרפתייה ופעולתה הפלגמטית של תיבת ההילוכים. העברות ההילוכים אינן חלקות: גם במצב ספורט וגם במצב הידני התיבה עושה ככל העולה על רוחה, והכל נעשה תוך השהייה מרגיזה. נוסף על כך, התיבה מציעה ארבעה יחסי העברה ארוכים, שאינם מחולקים כראוי ובהחלט מקשים על ביצוע עקיפות זריזות ועל יציאה מפניות איטיות.

נוחות והתנהגות

על הכביש, ה- 307 מצליחה להגשים כמעט כל ציפייה ממכונית צרפתית. מתליה רכים עד גבול מסוים והיא משייטת בנינוחות על כבישינו השבורים כשהיא עושה כל מאמץ לבודד את נוסעיה מתחלואי הדרך. ימי המבחן נפלו בדיוק על הזמן בו הגיע ענן גשם גדול לאזורנו, אך למרות שהכבישים היו רטובים לגמרי, אחיזת הכביש, הנעזרת בצמיגי קונטיננטל, נותרה גבוהה מאוד. תת ההיגוי מינימלי וברוב המקרים, גם ללא פרובוקציה, הזנב מסייע בהכנסת האף לסיבוב. גרסת המבחן העירומה אינה מציעה בקרת יציבות ולכן – למרות האחיזה הגבוהה – על הנהג להיות ערני יותר בכבישים חלקלקים ודלי אחיזה, גם בגלל התנאים וגם בגלל שההגה המתוגבר חשמלית אינו מספק פידבקים מהאספלט.

סביבת נהג ותא נוסעים

גרסת המבחן שהגיעה אל חניון המערכת נקראת `x-line` ומיועדת לציי הרכב. תפריט האביזרים של גרסה זו מחסיר מספר פריטים מפנקים ובטיחותיים כמו בקרת אקלים, חישני גשם ותאורה, ריפוד קטיפה למושבים, מראה מתכהה ועוד. למעשה, מה שנותר ברמת הגימור הנבחנת הם מערכת שמע מקורית ובסיסית (רדיו-דיסק) ושתי כריות אוויר בלבד. תא הנוסעים כאמור אינו שונה לאחר מתיחת הפנים, ואלו מכם המכירים את דגם ציי הרכב הקודם לא ימצאו כאן כל חידוש מלבד הבד המעטר את המושבים. הכניסה לתא הנוסעים של ה- 307 המעודכנת מעוררת תחושת מרחב המוכרת מהדגם הקודם; הקורות רחוקות, הדשבורד עמוק וגם התקרה מותירה שפע של מקום לגבוהים. תנוחת הנהיגה טובה גם היא, בזכות אפשרות הכוונון לגובה של המושב ואפשרות הכוונון של גלגל ההגה לעומק ולגובה. עם זאת, בנסיעה ארוכה הורגשה תמיכה מעט לקויה לגב התחתון. הראות לפנים אינה מצטיינת בגלל הדשבורד הגדול ומכסה המנוע ה`נעלם`, המקשים על `מציאת` קצוות המרכב. גם מאחור אפשר להרגיש בשלווה; המרחב טוב מאוד, המושב נוח, רך ומפנק ובהחלט ניתן לבלות שם בנעימים בנסיעות ארוכות. בסעיף השימושיות מציעה ה- 307 מספר תאי אחסון בגדלים שונים הפזורים ברחבי התא. תא המטען נגיש וקל מאוד להטענה ונפחו גדול יחסית (341 ליטר); על ידי קיפול שורת המושבים האחורית ניתן להגדיל את הנפח לכדי 1,328 ליטרים.

סיכום

נו, האם מתיחת הפנים שעברה ה- 307 היטיבה עמה? התשובה אינה חד-משמעית. ראשית, יש שיאהבו את העיצוב החדש ויש לא מעטים שדווקא יבכרו את זה של ה- 307 המקורית; בכל מקרה, אלו הם פניה החדשים של ה- 307 – לטוב או לרע. את התקווה לפגוש מערכת הנעה טובה יותר נאלץ להותיר למחליפתה. עם זאת, ה- 307 עודה נמנית עם מובילות הקטגוריה; היא נוחה, שימושית, מרווחת ובגרסת ציי הרכב – הנושאת תג מחיר של 121,500 שקל – גם זולה (אם כי חסרת אביזרי בטיחות ופינוק). אם נתייחס בשוויון נפש למתיחת הפנים, בהחלט מדובר כאן ברענון, אך לא בהכרח מתבקש או מוצלח לצורך העניין.

לקבלת גליון של מגזין הגה במתנה לחץ כאן
   
עושים עכשיו מנוי
אתרים מומלצים
ביטוח רכב - קבל הצעות
השוואת ביטוח רכב
מוסך מורשה
ביטוח רכב
אתר מוטוקאר מציע מבחני מכוניות ורכבים: מאזדה, טויוטה, יונדאי, הונדה, דייהטסו, מיצובישי, סובארו, פולקסוואגן, קיה, מרצדס, ניסן, פיג'ו, סיאט, רנו, סיטרואן, סקודה, סוזוקי, אודי, אופל, אלפא, איסוזו, ב.מ.וו, ביואיק, ג'יפ, דודג, האמר, וולוו, יגואר, לנד רובר, לקסוס, מיני, מרצדס, סאאב, סאנגיונג, פורשה, פיאט, קדילאק, קרייזלר, רובר, שברולט.
אתר מוטוקאר מציע גישה ל: קטלוג רכב חדש, קטלוג מכוניות חדשות, קטלוג רכב יד שניה, מחירון רכב, לוח רכב , מבחני מכוניות, וידאו רכב, תמונות מכוניות ורכב.
RSS: חדשות, מבחנים, וידאו, לוח.
אודות מוטו תקשורת | אופל קורסה | תנאי שימוש | רכישת מנוי | אתרי הקבוצה | דרושים | אודות מוטו תקשורת | פרסמו אצלנו | צור קשר | ביטוח רכב | ביטוח עסקים |
בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למוטומדיה