כניסה | הרשמה שלום אורח
| חדשות | קטלוג | קטלוג משומשים | לוח | מחירון | הגה הזהב
| מבחני רכב | וידאו | גלריה | מידע שימושי | הירשמו לניוזלטר הגה
לזרוק הכל ולעבור לאנרגיה סולארית?
הנה אחד שהקיף את העולם במכונית כזו
לחץ להגדלה    [20/11/11] 
יצרן דגם/ שנים מנוע גיר תוצאה כללית  
שברולט קפטיבה 2007 - 2010 4X4 דיזל אוט' אין ציון
לוח  מחירון מוטוקאר  קטלוג  הגה הזהב
מבחן: שברולט קפטיבה
לאחר החתונה הנוצצת בין שברולט האמריקנית לדייהו הקוריאנית קיבלו כל ילדי דייהו את שם המשפחה שברולט. הקפטיבה הוא הילד הביולוגי הראשון שנולד בעקבות החתונה, והוא מתאים במיוחד להורים שרוצים מכונית אפנתית, אבל אינם מאמינים באמצעי מניעה
כתב: יגאל שפילמן   צלם: אילן קליין, יצרן
סוג מבחן: רגיל  תאריך: 14/06/07

זה לא סוד, ובוודאי אינני מחדש לכם דבר - אפנת הקרוסאובר הייתה רשמית למגפה כבר לפני זמן רב. כלי רכב שנראים כמו רכב שטח, אבל אינם מתעדים לספק את הסחורה מחוץ לאספלט קיימים בכל סגמנט שתבחרו. מהפנדה 4X4 הקטנטונת עד אודי Q7 המפוארת; יש עשרות דגמים בכל תקציב שתרצו, שיציעו מרכב מוגבה עם גלגלים גדולים והנעה כפולה שמיועדת בעיקר לכביש. הקפטיבה אינו מנסה לשנות סדרי עולם, הוא מציע את אותה החבילה המוכרת מדגמי קרוס-אוברים אחרים במחיר דומה, בתוספת נוכחות (בזכות הגודל) ושורת מושבים שלישית (שבעה נוסעים).

קבלו את החתן
אב-טיפוס של הקפטיבה, שנקרא S3X, הוצג כבר לפני שלוש שנים, זמן קצר לאחר שרכשה שברולט את דייהו. עם הצגתו של ה-S3X בתערוכת פריז דיווחה שברולט כי הוא ישמש פלטפורמה לכמה מותגים וישווק במזרח, באירופה ובאצות הברית בשם חברות שבבעלות שברולט כמו אופל וסאוטרן. בין אב-הטיפוס שהוצג לקפטיבה כמעט אין שינויים חיצוניים, למעט היעדרם של גג זכוכית (שהיה יכול להוסיף סטייל רב לקפטיבה) וגלגלים מתוחכמים יותר.

המראה החיצוני של הקפטיבה בהחלט עומד בדרישות של הג'יפוניסט הבורגני; החזית רחבה וגבוהה, סמל החברה קיבל ממדים מוגדלים, והוא ייראה למרחוק, ומגן גחון מפלסטיק המבצבץ מתחת לפגוש מספק את ניחוח השטח הרצוי. המרכב הארוך אינו נראה מגושם יתר על המידה בזכות דלת אחורית מעוגלת וחיתוך החלון האחורי, אם כי הוא בוודאי אינו נחבא אל הכלים.


כאשר שורת המושבים השלישית מקופלת מתקבל תא מטען גדול

תא הנוסעים בקפטיבה מראה כי בשברולט התאמצו מאוד להקנות לקונים תחושת יוקרה ופאר. הדשבורד מעוצב בסגנון אירופי מאופק, למעט ידית בלם היד, היצירתית יתר על המידה. לוח השליטה על מערכת השמע ובקרת האקלים מוקפד וברור ותחום בפלסטיק דמוי אלומיניום נאה למראה, והמתגים נעימים לתפעול ולמגע. הצג הדיגיטלי המצביע על מצב בקרת האקלים עמוס מדי וגבוה מדי ואינו ברור מספיק. בחירת הצבעים טובה בהחלט - המושבים בהירים, ישנו שילוב בין צבע קרם לשחור וכן נגיעות פלסטיק כסוף בלוח המחוונים.

המושבים בקפטיבה גדולים ומרווחים, אך חסרי תמיכה וקשים מדי עבור ישבני המפונק. הספסל האמצעי סביר, ובצמד המושבים האחוריים אפשר לדחוק אדם בוגר צנוע מידות, אך הוא לא ייהנה מזה. ילדים - כך נראה לי - יסתדרו שם היטב. כדי להשתחל לאחור יש צורך לקפל את המושב האמצעי (מחולק 40:60). הקיפול קל ונוח בזכות בוכנה הידראולית שמבצעת את פעולת הקיפול במשיכת מנוף קלה בגב המושב. כשאין צורך להסיע שישה או שבעה נוסעים אפשר לקפל את המושבים; אלה נעלמים לתוך הרצפה ומספקים תא מטען גדול. לצורך קניות ב"איקאה" אפשר לקפל גם את השורה האמצעית.

מצוות ליל הכלולות
למבחן שלנו התייצבה גרסת הדיזל הזולה עם מנוע 2.0 ליטר ו-150 כ"ס. נתוני היצרן מצביעים על 12.2 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ועל 180 קמ"ש מרביים; לא רע, אך גם לא מרגש. לאחר שהתרגלנו למנועי דיזל חרישיים התאכזבנו במקצת לגלות שטרטור המנוע של הקפטיבה בולט מאוד בתוך תא הנוסעים שלו. לטעמנו, את הטענות יש להפנות לרמת הבידוד הנמוכה דווקא, שאינה חוסמת רעשי רוח ורעשי צמיגים. זה לא אסון, אבל הרושם היוקרתי שתא הנוסעים משאיר נפגם. תיבת ההילוכים האוטומטית, עם חמישה הילוכים ותפעול ידני מתפקדת היטב ובזמן, הורדות הילוכים מתבצעות מהר, ובמצב ידני התיבה שומרת על ההילוך הרצוי גם עמוק בתוך הקו האדום של מד הסל"ד. בהורדת הילוכים ידנית התיבה מתירנית פחות, ולא תסכים להוריד הילוך אם המהירות גבוהה מדי לטעמה.

בנהיגה רגועה על אספלט איכותי הקפטיבה מפנק ונינוח בזכות מתלים רכים ונעימים. על אספלט מחורץ השיכוך סביר בהחלט, אבל טרוניות המתלים נשמעות היטב, תזכורת לרמת בידוד רעשים הנמוכה. בדרך מפותלת הקפטיבה מפגין זוויות גלגול מוחשיות, אבל אחידות, הוא אינו פוגע בקו הפנייה, אבל גם אינו מעודד נהיגה מהירה. תחושה דומה מספק גם ההגה; ההיגוי חד ומדויק יחסית, אבל ההגה חסר תחושה ורך מדי.


קפטיבה: חבילה מוכרת מקרוסאוברים אחרים, בתוספת שורת מושבים שלישית

בכל הקשור לשטח אין לקפטיבה הרבה מה להציע; דרכי עפר הדוקות מסכמות את מעטפת השטח שלו. למען האמת, הקפטיבה אינו מתיימר להיות רכב שטח, רב מעללים.

סיכום
מחירו של שברולט קפטיבה דיזל בישראל מ-228 אלף שקל, והוא מציע חבילה מעניינת; הוא גדול ומרווח, יש לו שבעה מושבים ומראה אפנתי, תא הנוסעים שלו בנוי ונראה מצוין, ובשימוש רגוע הוא גם מפנק. השברולט מתחרה בישראל ישירות בסנטה-פה, ובין מתחריו נמצאים גם הג'יפונים הקטנים ברמות הגימור הגבוהות, גם הג'יפים העירוניים הקוריאניים, וחשוב לא פחות - גם קהל הלקוחות של מכוניות המנהלים שמאסו במכוניות הכביש ומחפשים משהו שימושי קצת יותר ומרגש למראה. לעומת הג'יפונים הקטנים, הוא מציע גודל, נוכחות ושבעה מושבים. לבוגרי ג'יפים קוריאניים שכבר הבינו כי הם לא ייסעו לעולם בשטח, אבל אינם מוכנים לוותר על המראה, הוא בהחלט מספק מפלט ראוי, והוא עדין דיו, מפואר מספיק ובעל יכולת דינמית בכביש שלא תבהיל את אלו שיגיעו אליו מעולם מכוניות הכביש. ההרגשה שלנו עוד מההשקה שנערכה לפני כשנה היא שגרסת הבנזין דווקא, החזקה מאוד ומפוארת יותר מהדיזל, היא זו שתמשוך את מרבית הקונים.

לקבלת גליון של מגזין הגה במתנה לחץ כאן
   
עושים עכשיו מנוי
אתרים מומלצים
ביטוח רכב - קבל הצעות
השוואת ביטוח רכב
מוסך מורשה
ביטוח רכב
אתר מוטוקאר מציע מבחני מכוניות ורכבים: מאזדה, טויוטה, יונדאי, הונדה, דייהטסו, מיצובישי, סובארו, פולקסוואגן, קיה, מרצדס, ניסן, פיג'ו, סיאט, רנו, סיטרואן, סקודה, סוזוקי, אודי, אופל, אלפא, איסוזו, ב.מ.וו, ביואיק, ג'יפ, דודג, האמר, וולוו, יגואר, לנד רובר, לקסוס, מיני, מרצדס, סאאב, סאנגיונג, פורשה, פיאט, קדילאק, קרייזלר, רובר, שברולט.
אתר מוטוקאר מציע גישה ל: קטלוג רכב חדש, קטלוג מכוניות חדשות, קטלוג רכב יד שניה, מחירון רכב, לוח רכב , מבחני מכוניות, וידאו רכב, תמונות מכוניות ורכב.
RSS: חדשות, מבחנים, וידאו, לוח.
אודות מוטו תקשורת | אופל קורסה | תנאי שימוש | רכישת מנוי | אתרי הקבוצה | דרושים | אודות מוטו תקשורת | פרסמו אצלנו | צור קשר | ביטוח רכב | ביטוח עסקים |
בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למוטומדיה