כניסה | הרשמה שלום אורח
| חדשות | קטלוג | קטלוג משומשים | לוח | מחירון | הגה הזהב
| מבחני רכב | וידאו | גלריה | מידע שימושי | הירשמו לניוזלטר הגה
לזרוק הכל ולעבור לאנרגיה סולארית?
הנה אחד שהקיף את העולם במכונית כזו
לחץ להגדלה    [20/11/11] 
יצרן דגם/ שנים מנוע גיר תוצאה כללית  
אאודי TT בנזין ידני אין ציון
לוח  מחירון מוטוקאר  קטלוג  הגה הזהב
יד שניה / אאודי TT
לא על הלוק לבדו
מצד אחד היא מסמלת את אחד מרגעי השיא בדברי ימי עיצוב הרכב המודרני, ומצד אחר הצ'ק שהיא הציגה היה רחוק מפירעון. יצאנו לתהות על קנקנה המשומש (ויש קנקן) של אאודי TT מהדור הראשון
כתב: קינן כהן   צלם:
סוג מבחן: יד שניה  תאריך: 20/10/08

הפאב היה מלא עשן, המוזיקה דפקה והאור היה עמום, בדיוק במידה שתאפשר לה לזהות אותך, אבל לא לשים לב לפאקים הקטנים. היא ישבה בקצה הדלפק, ואין אפס - היא נראתה טוב. קשה היה להאמין שמשהי כמוה אשכרה יוצאת החוצה, ועוד לפה. אתה ניגש אליה, השיחה מתגלגלת, ומרגע לרגע אתה קולט - הבחורה היא מדגם מייצג ומילוני למונח העממי "עמה", אוי האכזבה.

אאודי TT התחילה כמכונית קונספט מרהיבה אי-שם בשנת 1994, היא הוצגה שנה לאחר מכן בפרנקפורט על בימה מסתובבת מתוך ערפילים ובאור עמום. איש לא האמין שמכונית בעיצוב כזה תתגלגל החוצה מפסי הייצור, אבל זה קרה. ב- 1998 TT הוצגה כמכונית סדרתית לחלוטין, וכל דכפין היה יכול פשוט לקנות אותה ולנהוג בה, אולם אז יצאה האמת לאור, ואוי אברוך, איזה חלום ואיזה נעלי עקב של פראדה. אאודי TT בהחלט נראתה כמו מיליון דולר, אבל נסעה כמו גביע גלידה בשקל תשעים.

TT השתמשה במנוע ה- 1.8 ליטר טורבו המפורסם של קונצרן פולקסווגן, שהוצע בשתי גרסאות הספק: מתונה בת 180 כ"ס ושרירית בת 225 סוסים. בשלב ראשון נמכרה גרסת ה- 180 כ"ס בתצורת הנעה קדמית וגם בתצורת הנעה כפולה, אולם אף שכונתה גרסת ההנעה הכפולה בשם המיתולוגי "קוואטרו", אין מדובר באותה מערכת אגדית אלא באחותה הפושטית ה"הלדקס", שלמעשה משמשת הנעה קדמית לכל דבר ושולחת כוח לאחור רק במקרה של איבוד אחיזה. נשמע טוב, ואכן סיפקו המנועים קצב תנועה מלהיב למדי. הביצועים בגרסת 180 הסוסים היו 7.8 שניות למאה ו- 228 קמ"ש מרביים בקופה, 7.9 שניות ו- 226 קמ"ש בקוואטרו ו- 8.1 שניות ו- 222 קמ"ש ברודסטר. הגרסה בת 225 הסוסים הביאה אתTT למאה ב- 6.6 שניות ולמהירות מרבית של 243 קמ"ש.

כמעט ביצועים של מכונית ספורט, אלא שההתבססות על שלדתה הפושרת בלאו הכי של הדור הרביעי של הגולף הייתה הדבר העיקרי אשר עמד בעוכריה של המכונית הסקסית, והצטרף אליו הגה פושר. זאת ועוד, המכוניות גילו מאפייני התנהגות סוררים ונטייה מופרזת להיגוי יתר במהירות גבוהה. מסיבה זו בשנת 2001 נוספו ל- TT ספוילר קטן בזנב ומערכת יציבות אלקטרונית, כדי להתגבר על תופעה של ישבן שובב בשינויי כיוון במהירות גבוהה הספוילר נוסף גם למכוניות שכבר ירדו מפסי הייצור, עם שינוי במתלים במעיין "ריקול" מתוקשר. בלי שום קשר לשינויים, התאפיינה TT בסלחנות יתר ובהתעקשות להשארת הנהג מחוץ למעגל ההנאה, שלמרבה האירוניה נשאר מנת חלקם של אלו שהתבוננו בה.

העיצוב היה (ועדיין, יש לומר) הקלף החזק ביותר של אאודי TT. גרסת הקופה היא חגיגה לעיניים, ועדיין מסובבת ראשים מקצועית, על אף עשור החיים שהיא סוגרת. גרסת הרודסטר מצליחה גם היא להלהיב, אך נעדרת משהו מהסנסציה של הקופה. תא הנוסעים גם הוא נוטל אי-אלו קבין של סגנון, עם מוטיבים של עיצוב הממשיכים את הקו החיצוני וכמובן תוך כדי שימוש בחומרים איכותיים.


TT דור 2, עיצוב לא שונה מהותית מהדור הקודם

טכנית, גרסת הקופה מציעה שני מושבים אחוריים, אבל השימוש היחיד בהם הוא סיבוב לחותנת (לא סיבוב מהסוג ההוא!) כדי להראות לה כמה אתם אוהבים אותה. לרודסטר תא מטען מצומצם, בעיקר בעת שהגג מופשל, ובשל היעדר מושבים אחוריים היא לא בדיוק שיא הפרקטיקה.

לישראל הגיעה אאודי TT משנת המודל 2000 בתצורות קופה ורודסטר בשתי רמות המנועים והנעה קדמית או כפולה, והיא הייתה לסיפור הצלחה (יחסי) בשנים הראשונות לחייה. בשנת 2006 הוחלפה המכונית בדור שני, זה המשיך עם הקווים המרהיבים ושיפר מהותית את מנהגי הכביש, אלא שנראה כי עבור הקהל הפוטנציאלי של המכונית כבר סר חנה של המכונית, והדור החדש כמעט לא צבר לו רוכשים בארץ.

במוסך
את הפרק העוסק בתחזוקה נתחיל מהפנים החוצה. ראשון הוא המנוע. בבסיסו האמינות נחשבת טובה למדי, זהו סוס עבודה אמתי, אך המחיר של שנים ארוכות וטובות הוא תחזוקה קפדנית. במונח "תחזוקה קפדנית" הכוונה היא בעיקר לכל אותם דגשים הנוגעים לחיי יום-יום עם מנוע טורבו, ובכללם תחילת תנועה מתונה, וכן להניח למנוע לעבוד דקות אחדות כדי לאפשר לטורבינה להתקרר בסיום נסיעה מאומצת. שימוש בשמנים סינתטיים בלבד ואיכותיים ייעשה רק טוב לתוחלת החיים של המגדש. בקיצור, התמקדו היטב בסעיף זה בטופס הבדיקה. מלבד נושא המגדש, תחזוקת המנוע כוללת גם הקפדה על החלפת רצועת תזמון בכל שישים אלף ק"מ, למרות הצהרת היצרן על רווח של שמונים אלף ק"מ בין החלפה אחת לאחרת. אם הבעלים מגמגם בתשובה לשאלה, זו אינה סיבה לא לקנות, אבל בהחלט סיבה לקצץ במחיר ולמהר למוסך.

נקודה חשובה בנוגע למנוע זה (הנמצא כמעט בכל מכונית של קונצרן פולקסווגן) היא מגוון השיפורים העצום המוצע עבורו. חיפוש קצר ב"גוגל" מעלה אין-ספור אפשרויות, ממסנני אוויר, תכנות ניהול מנוע, עד הנחיות לביצוע פורטינג באמצעים ביתיים. אותם שיפורים זמינים גרמו ללא מעט TT לנפח שרירים במרוצת השנים, ועל מכוניות אלו יש לפקוח עין במיוחד. שיפורים שנעשו באופן לא מקצועי יבואו לידי ביטוי באמינות ירודה של יחידת הכוח. שימוש במסנן אוויר פתוח יעלה את ההספק, אך לעתים יקצר את חיי חיישן האוויר. הירידה בביצועים במקרה זה מוחשית. בכמה מהמכוניות נתגלה לכלוך בבית המצערת, ואם אין מנקים, חדות הדוושה נפגעת לכלוך רב בחלקו הפנימי של מכסה בית השסתומים יעיד על בעלים שקימצו בשמן איכותי. בכמה מכוניות משנת הייצור 2002 ישנה תקלה בסליל ההצתה של אחד הצילינדרים, רעשים חריגים וביצועים ירודים הם האינדיקציה לכך, עלות ההחלפה אינה זולה, אך בשעתו טופל נושא זה מתוקף האחריות (גם אם פג מועד תקופת האחריות, בדקו נושא זה במוסכים מורשים). במכוניות ידניות רגילות וכמובן משופרות בדקו את מצב המצמד הנושא עומסים לא מבוטלים – מחירו יקר. שימו לב לרעשים מכיוון בתי הבולמים, אלו עשויים לחשוף בולמי זעזועים או תושבות גמורים.

הגענו לתא הנוסעים. ממש כמו האחות למחצה - הגולף, תא הנוסעים של TT סובל ממזג האוויר השרבי במקומותינו. מכוניות שבילו זמן רב תחת השמש הקופחת יציגו לעתים תא נוסעים בלוי, דהוי ואף סדוק ומרשרש, והדבר מבייש את בחרותו. לא לזלזל מאחר שכל רכיבי התא יקרים להחלפה. צגי המחשב ותאורת לוח המחוונים דוהים בכמה מהמכוניות. מחוון הדלק עשוי להציג קריאה לא מדויקת, בדקו עם בעל הרכב אם התופעה קיימת.


אאודי TT קבריולה

בכלל עברו בעין בוחנת על מערכות החשמל בתא הנוסעים, מחלונות החשמל עד מנגנון האטימה של החלונות. גג הבד בגרסאות הרודסטר מציג אמינות ראויה, אך עלותו יקרה מאוד במקרה של בלאי או השחתה מכוונת.

חיצונית חפשו חופשים בפגושי הפלסטיק הנמוכים כעדות לליחוך מדרכות, מצאתם? יופי, ייתכן שמדובר בסימן מחשיד לקראת שפשופים בפגיעות אפשריות באגן השמן, הנמוך במיוחד.

סיכום
אז מה עושים אתך אאודי TT? אינך שיא האמינות, התחזוקה שלך אינה זולה, גם לא מחירי הביטוח. רובן של המכוניות בשוק שבעות ידיים, חלקן הלא מבוטל צעירות ונמהרות, צריכת הדלק שלך לא ממש עושה טוב לשוטף (עד עשרה ק"מ בנהיגה מנהלתית רגועה עד מאוד) והפרקטיות ממך והלאה, ואת אפילו אינך כזו מהנה לנהיגה. עם זאת, אאודי TT מצליחה לחפות על כל כך הרבה מהביקורת הזו בעפעוף מהיר של קווי הגוף המחוטבים שלה.

כיום, כשגרסאות הבסיס מתחילת שנות האלפיים מסתובבות סביב מאה אלף השקלים, היא עשויה לקרוץ ללא מעט מבקשי תשומת לב כרוניים.

אאודי TT היא כמו בת זוג ייצוגית, אתה יודע למה אתה נכנס כשאתה יוצא אתה. כל עוד זה חיוכים וסמול טוק הכול בסדר, אבל רק שלא תתחיל לפתוח את הפה…

לקבלת גליון של מגזין הגה במתנה לחץ כאן
   
עושים עכשיו מנוי
אתרים מומלצים
ביטוח רכב - קבל הצעות
השוואת ביטוח רכב
מוסך מורשה
ביטוח רכב
אתר מוטוקאר מציע מבחני מכוניות ורכבים: מאזדה, טויוטה, יונדאי, הונדה, דייהטסו, מיצובישי, סובארו, פולקסוואגן, קיה, מרצדס, ניסן, פיג'ו, סיאט, רנו, סיטרואן, סקודה, סוזוקי, אודי, אופל, אלפא, איסוזו, ב.מ.וו, ביואיק, ג'יפ, דודג, האמר, וולוו, יגואר, לנד רובר, לקסוס, מיני, מרצדס, סאאב, סאנגיונג, פורשה, פיאט, קדילאק, קרייזלר, רובר, שברולט.
אתר מוטוקאר מציע גישה ל: קטלוג רכב חדש, קטלוג מכוניות חדשות, קטלוג רכב יד שניה, מחירון רכב, לוח רכב , מבחני מכוניות, וידאו רכב, תמונות מכוניות ורכב.
RSS: חדשות, מבחנים, וידאו, לוח.
אודות מוטו תקשורת | אופל קורסה | תנאי שימוש | רכישת מנוי | אתרי הקבוצה | דרושים | אודות מוטו תקשורת | פרסמו אצלנו | צור קשר | ביטוח רכב | ביטוח עסקים |
בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למוטומדיה