כניסה | הרשמה שלום אורח
| חדשות | קטלוג | קטלוג משומשים | לוח | מחירון | הגה הזהב
| מבחני רכב | וידאו | גלריה | מידע שימושי | הירשמו לניוזלטר הגה
לזרוק הכל ולעבור לאנרגיה סולארית?
הנה אחד שהקיף את העולם במכונית כזו
לחץ להגדלה    [20/11/11] 
יצרן דגם/ שנים מנוע גיר תוצאה כללית  
ניסאן קשקאי 2008 ומעלה 5 דלתות בנזין אוט' אין ציון
לוח  מחירון מוטוקאר  קטלוג  הגה הזהב
מכונית לחמישה (פלוס שניים. קטנים)
ניסאן קשקאי היא הצלחה גדולה באירופה. ומה תעשה לה הארכת מרכב והוספת צמד מושבים מתקפלים
כתב: און יעקבסון, צרפת   צלם: יצרן
סוג מבחן: השוואתי  תאריך: 25/11/08

נפלאות הן דרכי הגורל. לאחר ששנים הכרנו את חברת ניסאן היפנית – מי שהביאה עלינו את אלמרה האפורה – בתור יצרנית של מכוניות, ובכן, מכוניות אפורות, שינו קברניטי הספינה את כיוון השייט מנתיב של התרסקות לנתיב של המראה. אל תתעלמו, אפילו לא לרגע, מדימויי השיט המעורבבים עם טיסה כי זהו בדיוק המרכיב העיקרי בתופעה הנקראת "קרוס-אובר" – ערבוב מין בשאינו מינו. שיט וטיסה או בעצם הצגה של מכונית קומפקטית עם רכב כביש-שטח, אולי מיקרו-ואן עם רכב כבישטח, היא ההחלטה שקיבלו בניסאן, והחלטה זו העלתה אותם על דרך המלך.

ניסאן קשקאי הוצגה לראשונה בשנת 2007, והציעה את הטוב שבכל העולמות. למראית עין לפחות, והקהל קנה את זה. התברר כי השילוב בין עיצוב ובין תצורה אפנתית ושימושית כשל רכב כבישטח על בסיס פלטפורמה של מכונית קומפקטית הוא מה שהקהל באירופה רוצה, וקשקאי נהייתה בן-לילה למכונית הנמכרת ביותר בסוגה. למעשה, זו המכונית המצליחה ביותר של ניסאן-אירופה, ובמפעל באנגליה עברו ליצור בשלוש משמרות כדי לעמוד בביקוש הרב למכונית. עכשיו אנשי ניסאן מציגים לפנינו שוב את קשקאי, הפעם בגרסת שבעה מקומות. נכון יותר, חמישה פלוס שניים, למען הסר ספק, כי שני המושבים האחרונים מיועדים לילדים מוגדלים לכל היותר ותו לא.

אבל האם בכלל צריך יותר?


צמד מושבים נוסף לעת צרה. פחות לעת שגרה

פלוס שניים
איזה בעל משפחה אינו מכיר את הבעיה: הסעת הזאטוטים וחבריהם או המשפחה בהרכב מלא אינה עניין של מה בכך, ולעתים היא משימה בלתי אפשרית אם אין מספיק מושבים. אז השוק מוצף במכוניות המציעות שבעה מושבים - מוואנים גדולים ומסורבלים, דרך רכבי שטח כבר פופולריים קצת פחות עד מיני-ואנים קטנים. אז מצוין, פעם בשבוע או בחודש יהיה מקום לכולם. בשאר הזמן? צריך לסחוב על הגב גיבנת בדמות מכונית גדולה ומסורבלת או להתנייד במיני-ואן שמקנה לך את התחושה שלאיש בבית לא באמת אכפת מה אתה אומר או רוצה, שלא לדבר על מה שהחברים שלך אומרים עלייך מאחורי הגב…

וישנה, אומרים בניסאן, דרך הביניים. שיפור של המונח "קרוס-אובר" להגדרה "להיות עם, להרגיש בלי" כי צריך עין בוחנת כדי לגלות את ההבדלים בין שתי גרסאות של קשקאי, ולא חסרים הבדלים חיצוניים כאלו. למעשה, מקורה A אחורה העיצוב והממדים שונים לחלוטין. כך לפלוס 2, המשתמשת בפלטפורמה "C" מוארכת של רנו ניסאן, בסיס גלגלים ארוך ב135- מ"מ משל קשקאי הרגילה. האורך הכללי גדול יותר ב211- מ"מ, והגובה - ב38- מ"מ. ההבדלים הללו ניכרים בדלתות הקדמיות והאחוריות הארוכות יותר, בחלק אחורי מעוצב מחדש (ומזכיר, ולא במקרה, את זה של מורנו היוקרתית), בגג פנורמי רחב ממדים וגם בחלון צד אחורי גדול יותר מאשר בגרסה מחומשת הדלתות. התוצאה על כל פנים בהחלט נאה לעין ושומרת על אותו אפיל כשל הגרסה הרגילה, אולי אפילו מעט יותר בזכות החלק האחורי העגלגל ושבכה קדמית מעוצבת מחדש במיוחד עבור גרסה זו.

כל השינויים הללו מטרתם הייתה לאפשר הרכבת זוג מושבים מתקפלים לרצפת תא המטען הגדול יותר (550 ליטרים, 140 ליטר יותר מאשר בגרסה הרגילה כאשר המושבים מקופלים, ארבעים ליטרים יותר כאשר המושבים מורכבים). שינויי המידות והוספת המשקל (מאה ק"ג) חייבו כיול מחדש של מערכת המתלים וההגה, וגם את הגדלת הדיסקים הקדמיים.

להרגיש "בלי" ולהיות "עם" זו בהחלט ההרגשה האופפת את היושב מאחורי ההגה, ולא בכדי. בניסאן שמרו על אותה סביבת נהג כשל קשקאי רגילה, וזה אומר עיצוב פנים נעים ומודרני ושפע של אביזרים להנעים את זמנם של הנהג ושל הנוסעים, ורק שתי תלונות בולטות לעת עתה: המושבים רחבים מאוד, אבל אינם תומכים מספיק, וכן צג מצב ידית ההילוכים במרכז לוח המחוונים קטן ונעלם לעין בינות הצגים של חום המנוע, הטמפרטורה החיצונית, מצב דלק ומד-נסועה. צג חיווי גדול יותר היה יכול להיות נחמד.

לא לשם כך הרחקנו עד כאן, אלא בגלל הפלוס 2. אז ככה, גם אנשי ניסאן עצמם אומרים שהמושבים הנוספים מתאימים לילדים עד גובה של 160 ס"מ ולא יותר מזה. אני עצמי גבוה קצת יותר מכך, והצלחתי להשתחל אליהם, אולם ברור כי מדובר בפתרון הסעה קצר מועד ולא במושבים אמתיים, אפילו למאותגרי גובה או גיל. עם זאת, כפועל יוצא משינויים אלו המרווח במושב האמצעי גדל, והוא בהחלט מרשים לטובה וקל יותר להיכנס לשם בזכות הדלתות הגדולות יותר. המושב עצמו נע קדימה ואחורה, ומשענת הגב מתכוונת.


הפרופורציה הכללית לא השתנתה בעקבות ההארכה. קשקאי פלוס 2

למרגלות האלפים
בתחילה כתבתי שקשקאי המקורית פגעה במטרה, אבל רק למראית עין, על שום מה? על שום שבתחושה שלי, בהרבעה שלא כדרך הטבע אשר עשו כאן כדי ליצור זן חדש של מכונית איבדה קשקאי את שאר הרוח המאפיין נהיגה במכונית קומפקטית, קצת פלפל והתלהבות. היכולת הייתה מספקת, אבל מתסכלת את הנהג שבקרוס-אובר הוא רצה גם וגם: גם למשפחה וגם להנאה. אם זה היה הבסיס של המכונית המקורית, מה כבר אפשר לומר על קשקאי פלוס 2, מכונית שמקדשת את המושב הנוסף בה ועושה זאת אגב הארכת בסיס הגלגלים, הוספת אורך ומשקל? אלא שכגודל הציפיות כך גודל ההפתעה. ככל שזיכרוני לוקח אותי, אינני מצליח לזכור שקשקאי המקורית התנהגה טוב כל כך. נכון שהכבישים למרגלות הרי האלפים, אשר ביצענו בהם את נהיגת המבחן, היו יכולים לשמש עילה לגירושים ולמעבר מידי למגורים בבקתה סמוך להם, אבל בכל זאת אינך מצפה ממכונית מגודלת להתנהג ברהיטות כזו, וזה בדיוק מה שאתה מקבל בקשקאי פלוס 2. נראה כי דווקא אותם שינויי מידות והתאמת המתלים ההכרחית הפכו את חברבורותיו של הנמר למשהו שיזקוף את גבו של בעל הבית הכורע מתחת לדרישות הילדים. קשקאי פלוס 2 מציע אחיזת כביש גבוהה למופת, התנהגות כביש מאוזנת, ואפילו את השובבות להציע לקחת את הדרך המפותלת הביתה, ובעצם יש זמן, אז בוא נעשה אותה שוב.

ואכן, את הדרך הזאת עשיתי שוב ושוב, בעיקר בגרסת הטורבו-דיזל האוטומטית כפולת ההנעה, אבל גם בגרסת הבנזין-הנעה קדמית-תיבה ידנית. ההבדל בין שתי הגרסאות היה ברור, וההרגשה הייתה כאילו הבנזין רכה יותר, נוטה יותר לתת-היגוי ומציעה אחיזת כביש נמוכה יותר, אולי בגלל צמיגים טובים פחות, אבל לא כך הוא הדבר – הצמיגים בשתי המכוניות היו זהים (215/60-17). ההבדלים מן הסתם מקורם במשקל יחידת הכוח ובחלוקת המשקל, ולא בהכרח בציודה של האחת בהנעה כפולה כי בתנאי האחיזה הגבוהים מאוד ששררו בשטח לא העניקה ההנעה הכפולה בדיזל שום יתרון באחיזה או משיכה ביציאה מפניות. כמו בגרסה הרגילה של קשקאי, ישנם שלושה מצבי הנעה: קדמית, כפולה לפי הצורך (ההנעה היא קדמית והגלגלים האחוריים נכנסים אלקטרונית לחגיגה, בעיקר לשיפור הבטיחות בתנאי כביש חלקלקים – לאו דווקא שטח) וכפולה קבועה בחלוקת מומנט של 50:50. ניסיתי קדמית, ניסיתי כפולה. כאשר האחיזה טובה אין הבדל של ממש.

כזכור לי, העניקה קשקאי הקצרה תחושה מתלים לא מגובשת, ובפלוס 2 ריסון תנודות הגוף מצוין, והדבר נעשה בלי לטלטל את המכונית או בלי שיזעקו המתלים חמס בתגובה. אפילו תגבור ההגה החשמלי המשתנה (קל במהירות נמוכה, מתקשה במהירות גבוהה) בהחלט משביע רצון. גם במשקל וגם בהיזון החוזר מהגלגלים. להשלמת החבילה, למרות שימוש אגרסיבי מאוד ויותר משימוש סביר למכונית מעין זו, הפגינו הבלמים עמידות ראויה לציון.


לעלות על השביל עם ספריה על הגב

התשלום היחיד על ההצטיינות היתרה בפניות בא לפירעון באגף נוחות הנסיעה. אמנם איכות הכבישים באזור טובה, אבל מרגישים ששיכוך המהמורות נוקשה למדי. זאת ועוד, במכונית המבחן היו קרקושים מעטים מהמתלים האחוריים במעבר בכביש משובש, ורעש הדרך מהגלגלים האחוריים נשמע היטב בתא הנוסעים.

בישראל קשקאי נמכרת בגרסת הבנזין האוטומטית (עם התיבה הרציפה, שלא נכחה בהשקה), אבל מניסיון עם גרסת הטורבו-דיזל האוטומטית, המסר הוא שאתם מפסידים. נכון, רעש המנוע נשמע היטב בחלל תא הנוסעים, אבל פעולת המנוע ואספקת הכוח מרשימות הרבה-הרבה יותר מאשר בגרסת הבנזין, שיש בה פחות מומנט וכוח זמין פחות. גם תפעול התיבה האוטומטית הרגילה עדיף בעיניי מתפקודה של תיבה רציפה, למעט הססנות ופלגמטיות בהורדות הילוכים בנהיגה ספורטיבית.

יחידות כוח
כמו בגרסה הרגילה, ארבע מנועים מוצעים לקשקאי פלוס 2. שני מנועי הבנזין הם בפיתוח של ניסאן עצמה, ושני הטורבו-דיזל הם תרומת השותפה – רנו.
1.6
 ליטר בנזין, עם הספק משופר בחמישה כ"ס: 115 כ"ס, למנוע זה תיבת הילוכים ידנית, והוא יוצע בהנעה קדמית בלבד (ולא יגיע אלינו לעת עתה).
2.0
 ליטר בנזין, 140 כ"ס, ותשעים אחוזים משיא המומנט מושגים כבר ב2,000- סל"ד. מנוע זה מוצמד לתיבה ידנית בת שישה הילוכים או אוטומטית רציפה עם אפשרות לשישה יחסי העברה קבועים. גרסה זו מוצעת בהנעה קדמית או כפולה
1.5 ליטר טורבו-דיזל, 103 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסים והנעה קדמית בלבד
2.0 ליטר, טורבו-דיזל, 150 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסים לגרסת ההנעה הקדמית ולגרסת ההנעה הכפולה תיבה ידנית או אוטומטית רגילה בעלת שישה יחסים.

בשורה התחתונה
אנשי ניסאן משוכנעים כי קשקאי פלוס 2 תתפוס לא פחות מעשרים וחמישה אחוזים מהמכירות של קשקאי הרגילה וכי היא תייצג אותם מול ג'יפונים בעלי שבעה מושבים כמו מיצובישי אאוטלנדר וכן מול מיניוואנים מוכרים כמו פולקסווגן טורן ופורד C מקס; ואם כבר נוגסים מהמתחרים, אזי הם משוכנעים שקשקאי פלוס 2 תמשוך קונים גם מפלח מכוניות הסדאן הרגילות.

אומרים כי עם ההצלחה לא ניתן להתווכח וכי הזמן יגיד את שלו, אך כבר עתה אין ספק כי ניסאן ציירה מטרה בול מסביב לחץ שהיא בנתה, והתוצאה בהחלט מעוררת כבוד. אפילו יותר מהגרסה מחומשת הדלתות, קשקאי פלוס 2 מציעה עיצוב חיצוני נאה, מרווח פנים מרשים לחמישה אנשים (וקצת פחות לשני זאטוטים), יכולת שבילים קלה, יחידות כוח טובות, ובמפתיע - התנהגות כביש כשל מכונית קומפקטית מכוילת היטב.

בארץ צפויה גרסה זו להצטרף לקשקאי הרגילה במחיר התחלתי של 178 אלף שקלים. כן, בדיוק מחיר המציב אותה בעין הסערה מול מבחר מיניוואנים בעלי שבעה מושבים עדיפים. אלא ששום מתחרה אינה בעלת יכולת ירידה – אפילו סמלית מהכביש. במילים אחרות, אם יכולת רחבת היקף זו אינה מעניינת אתכם ואתם זקוקים לשבעה מושבים, יש אפשרויות מרווחות יותר. אם זה כן מעניין אתכם, במחיר התחלתי זה לקשקאי פלוס 2 אין ממש מתחרות.

לקבלת גליון של מגזין הגה במתנה לחץ כאן
   
 תגובות הגולשים
14. ל-13 בקשר למחיר
 בכל קשקאי (31/7/2009)
13. המחיר באירופה כשל פורד פוקוס
 יבואן תחמן (30/11/2008)
12. ל-11
 רני (29/11/2008)
11. הרכב מצויין!!! היבואן מסוכן!!! שירות על הפנים
 ניסאן חברה מצויינת!!! (28/11/2008)
10. "מגיבים" כמו 1 או 5
 נו בטח (28/11/2008)
9. מכונית מדהימה יש לי אחת כזו מומלץ ביותר
 ניסו (28/11/2008)
8. רכב לאנשים קטנים
 דודו (27/11/2008)
7. תסתכלו על עצמכם - לא פלא ששונאים אותנו!
 ש. קוואק (27/11/2008)
6. בתור אחד שמכיר אותה מקרוב...
 הכובען המטורף (27/11/2008)
5. נסעתי בה שבועיים באירופה,המסקנה:לא להתקרב.
 אלכס מהיער (27/11/2008)
4. לא לקנות רכב מוזר
 טירן (27/11/2008)
3. מכונית מכוערת
 לא מתרשם (27/11/2008)
2. בעל קשקאי ... זה רכב חלום
 אבי (27/11/2008)
1. ניסאן זה זבל של שרות מזל שלא קניתי!!
 888888888888888888 (27/11/2008)
עושים עכשיו מנוי
אתרים מומלצים
ביטוח רכב - קבל הצעות
השוואת ביטוח רכב
מוסך מורשה
ביטוח רכב
אתר מוטוקאר מציע מבחני מכוניות ורכבים: מאזדה, טויוטה, יונדאי, הונדה, דייהטסו, מיצובישי, סובארו, פולקסוואגן, קיה, מרצדס, ניסן, פיג'ו, סיאט, רנו, סיטרואן, סקודה, סוזוקי, אודי, אופל, אלפא, איסוזו, ב.מ.וו, ביואיק, ג'יפ, דודג, האמר, וולוו, יגואר, לנד רובר, לקסוס, מיני, מרצדס, סאאב, סאנגיונג, פורשה, פיאט, קדילאק, קרייזלר, רובר, שברולט.
אתר מוטוקאר מציע גישה ל: קטלוג רכב חדש, קטלוג מכוניות חדשות, קטלוג רכב יד שניה, מחירון רכב, לוח רכב , מבחני מכוניות, וידאו רכב, תמונות מכוניות ורכב.
RSS: חדשות, מבחנים, וידאו, לוח.
אודות מוטו תקשורת | אופל קורסה | תנאי שימוש | רכישת מנוי | אתרי הקבוצה | דרושים | אודות מוטו תקשורת | פרסמו אצלנו | צור קשר | ביטוח רכב | ביטוח עסקים |
בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למוטומדיה