כניסה | הרשמה שלום אורח
| חדשות | קטלוג | קטלוג משומשים | לוח | מחירון | הגה הזהב
| מבחני רכב | וידאו | גלריה | מידע שימושי | הירשמו לניוזלטר הגה
לזרוק הכל ולעבור לאנרגיה סולארית?
הנה אחד שהקיף את העולם במכונית כזו
לחץ להגדלה    [20/11/11] 
יצרן דגם/ שנים מנוע גיר תוצאה כללית  
הונדה סיוויק 2009 ומעלה 5 דלתות בנזין אוט' אין ציון
לוח  מחירון מוטוקאר  קטלוג  הגה הזהב
הונדה סיוויק מול סיטרואן C4 - על אחת כמה וכמה
ממש לא הקופסה המתניידת. הונדה וסיטרואן מציעות לכם משפחתיות מושקעות-הופעה, וגם המפרט לא חסר
כתב: יואל פלרמן   צלם: גלעד ארצי
סוג מבחן: השוואתי  תאריך: 28/06/09

אילו עשו אותן נאות בחוץ ולא עשו אותן נאות בפנים – דיינו. אילו עשו אותן נאות בפנים ולא עשו מנועיהן חזקים – דיינו. אילו עשו מנועיהן חזקים ולא העשירו באבזורן – דיינו. אילו העשירו באבזורן ולא שיפרו מחירן – דיינו. על אחת כמה וכמה, טובה כפולה ומכופלת ליצרנים עלינו שעשו אותן נאות בחוץ ונאות בפנים, ומנועיהן חזקים, ואבזורן עשיר ומחיריהן משופרים. רבי יעקב בן יצחק היה אומר: כל שלא עשה שלושה דברים אלו עם המכונית, לא יצא ידי חובתו, ואלו הן: ראה, מישש ונהג.

במה עסקינן
הונדה סיוויק האצ'בק וסיטרואן C4 הן מכוניות שהעיצוב שלהן הוא כל-כך מובחן ומובלט עד-כי הוא רשאי להיקרא בשם "הצהרה". עבור סיטרואן, שהציגה את C4 ב-2004, הייתה זאת המכונית של הקו החדש, הבשלה של חיפוש דרך. אצל הונדה, שהציגה את הסיוויק העכשווית שנה מאוחר יותר, היה מדובר בקפיצה גדולה מאוד – ולא רק עבורה. כי ההאצ'בק הזאת עמוסה במופע וויזואלי שהוא קיצוני ביחס לכל מכונית, וזה בולט במיוחד כאשר זוכרים שמדובר במשפחתית מן המניין.

אותם קווי עיצוב לא שגרתיים המשיכו באותה תנופה פנימה: סיטרואן, כדרכה בקודש, הציעה מבנה מקורי ושונה; הונדה בנתה סביבת נהג מעוצבת להפליא. ל-C4 היו בעיות מהבית. מנוע ה-1.6 ליטר של אז לא הרטיט, ותיבת ההילוכים AL4 ששמצה (לא טעות) יצא לתהילה, לא הוסיפה. נוחות הנסיעה הייתה מהזן הקשוח – משהו שסיטרואן ניסתה משום-מה, ועשתה זאת גם ב-C3; זה היה רחוק, מאוד, מהקסארה. גם סיוויק נחתה כאן עם כמה צרות ארוזות בבגאז'. תיבה רובוטית ובעיקר תג-מחיר הגבוה בהרבה מעל משפחתיות-גדולות משובחות הפכו את סיוויק להמלצה וויזואלית, לא להצעת רכש מעשית.

מה נשתנה
אבל זה היה קודם. בקיץ 2008 הוצגה גרסת מחודשת ל-C4 וזאת כללה הדגשה של החזית, א-לה פיקאסו, המיניוואן של סיטרואן. וגם בפנים נעשו שינויים קטנים כמו מד סל"ד מודגש יותר ובתצוגה המרכזית בלבד, וסיטרואן הצהירה על שיפור באיכות החומרים וההרכבה. העיקר, בכל אופן, היה עם שילובם של מנועי 1.6 ליטר חדשים, אלו של ב.מ.וו, המשרתים גם את מיני וגם את דגמי פיג'ו.

גם בסיוויק נרשמו שינויים. תיבה אוטומטית חמישה הילוכים הצטרפה להיצע, לטובת שיפור היחסים עם הלקוח הישראלי, וכן תג מחיר ישראלי מופחת בהרבה, כזה המיישר קו עם היקרות והמאובזרות בין חברות הקטגוריה, משהו כמו 35,000 שקלים פחות מהמחיר התחילי.

אז הנה הן כאן. סיטרואן C4 מגיעה למפגש המעוצב הזה עם מנוע 1.6 ליטר מוגדש המייצר 143 כ"ס ב-6,000 סל"ד – נתון אופייני למנועי 2.0 עד לא מזמן. המומנט מרשים עוד יותר; שיאו 24.4 קג"מ, וזה זמין לרגלו של הנהג כבר ב-1,400 סל"ד – וזה כבר סיפור אחר מנתוני מנוע רגיל בנפח זה, משהו כמו 15 קג"מ ב-4,000 סל"ד. התיבה היא AL4 ההיא, עם ארבעה הילוכים ו"יכולת לימוד" עם תפעול טיפטרוניק ומצב ספורט. אבזור הבטיחות נרחב ומלא, וכולל שש כריות, ESP, עזר לבלימת-חירום וכיו"ב. אבזור הנוחות עשיר וכולל את כל המה ומי בעסק: מערכות שמע עם שליטה מההגה ושישה רמקולים, בקרת אקלים עם שליטה נפרדת שמאל/ימין, מחשב דרך, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, חיישני גשם, תאורה ונסיעה לאחור – ולא פחות חשוב: מפזר בשמים אינטגרלי.

לסיוויק יש מנוע 1.8 ליטר עם תזמון שסתומים משתנה, וההספק קרוב: 140 כ"ס בסל"ד גבוה יותר: 6,300. המומנט לא: 17.7 קג"מ ב-4,300 סל"ד ונתונים אלו מספרים כי אופי הפעולה שונה לגמרי. לתיבה האוטומטית חמישה הילוכים, והבורר פשוט – וללא אפשרות הורדה לרביעי. אבזור הבטיחות מופחת ביחס, עם ארבע כריות בלבד, אבל לסיוויק יש מערכת התראה על לחץ אוויר נמוך. עוד נמצא בה מערכת ייצוב VSA, אבל ללא תגבור בלימה בחירום. גם בתחום האבזור, יש קצת פחות: למערכת השמע ארבעה רמקולים, בקרת האקלים אינה דו-צדית ולסיוויק אין בקרת שיוט וחיישני גשם ותאורה אבל גם לה יש חיישני חנייה.

כדי להכניס את העסק להקשר הקובע, יצוין כאן ועכשיו כי C4 עולה 134,000 שקלים וכי לסיוויק תג-מחיר של 140,000 שקלים.

מה שפוגשים
סיטרואן C4 לעניות דעתנו היא מכונית מקורית בהופעתה, בהחלט נאה מאוד, והעדכון העכשווי משפר תכונות אלו. הונדה סיוויק פשוט מרהיבת עין. מעבר לעיצוב, גם הפרופורציות שלה מצוינות, ואלו מדגישות עוד יותר את קווי העיצוב ומערכי הפנסים המרשימים למראה. המופע הוויזואלי הזה ממשיך במלוא איכותו פנימה, ויוצר סביבת נהג מתקדמת, על-סף העתידנות האוטומטיבית בעיצובה. ובסיטרואן? השימוש במילה "מקורי" הוא כמעט שבלוני לנוכח המופע הייחודי בפנים, אבל היעדרו של מבוגר אחראי בהחלט בולט.

השימוש בטבור הגה קבוע יוצר הופעה מאוד שונה בקשר המיידי בין הנהג לנהיגה. הסידור מאפשר ריכוז של הרבה כפתורים – ליצירת מראה "משוכלל". וכל זה הוא רק הקדמה לשפע הצגים שיש ב-C4 – לא פחות מארבעה. יש אחד קטן מעל ההגה; המרכזי נמצא במרכז – ולא מול הנהג – מה שמנקה את השטח לפנים, אבל מחייב הסטת מבט בנהיגה; ויש עוד שניים נפרדים: אחד למערכת השמע, השני למיזוג. נכון שקסארה שקדמה ל-C4 הייתה בסיסית, אבל הפתרון לא חייב להיות בהכרח מוקצן לצד השני. הנדסת האנוש לא יוצאת נשכרת מכך, ההיפך.

איכות חומרי הדיפון בסיוויק טובה בהחלט, ב-C4 טובה יותר, עם רכות וטקסטורה משובחים לפי כל קנה מידה; גולף, למשל. ובאותו עניין: תנועת הידיות או המגירות, למשל, משוככת להפליא, וגם בתחום זה התחושה טובה יותר מאשר בסיוויק. בשתיהן איכות ההרכבה טובה מאוד. המושבים לא מתעלים, בשתיהן; אין הקשחה לגב והבסיס מעט שוקע בחלקו האחורי, עניין שיורגש יותר על-ידי כבדי משקל.

מד הסל"ד בסיוויק מוסתר בחלקו העליון על-ידי ההגה, אבל תצוגת מד המהירות למעלה מעולה. גם השליטה על מערכת השמע והמיזוג מצוינת. הקורה הקדמית עבה מאוד, ויש לשים לב לעניין זה בצמתים. ב-C4 אי אפשר שלא להתייחס להגה בעל הטבור הקבוע, ומערכות השליטה שעליו. גם כאן, יש הכל, אבל זה לפעמים קצת יותר מדי. מד הסל"ד החדש קטן מדי, בוודאי בהשוואה לתצוגת המהירות הגדולה. הבקרה על מערכות השמע והמיזוג מעט נמוכה מדי, מה שדורש הסטה קצת גדולה מדי לכוונון ראשוני.

המושב האחורי בסיוויק נוח, אבל נמוך וכופה כיפוף ברכיים. מרווח הרגליים והברכיים טוב. הגג ישפשף פדחתם של גבוהים. הפלסטיק פשוט ויוצר תחושה חלולה. ל-C4 מושב טוב יותר, מרווח ונוח אך מרווח הברכיים טוב פחות. יש יותר מקום לראש – אבל לא הרבה. גם איכות הפלסטיק עדיפה. בשתיהן, תשמחו לדעת משענת מרכזית עם מחזיקי כוסות, ובשתיהן המושב המרכזי טוב לקטין. וזהו.

איך שנוסעים
דבר אחד זה להיות מוכן להספק עדיף, ככתוב בדף הנתונים, דבר אחר זה לפגוש במשהו שלא דובר בו. סיטרואן C4, כך במפגשים הקודמים אתה, הייתה נוקשה יחסית. לא סיטרואן מימים-ימימה, כן משהו כמו C3. לא הפעם. גם על פסי הרעדה המקשטים כמה רחובות ברמת-גן/גבעתיים, היא הציעה נוחות נסיעה טובה מאוד, והפגינה כושר ספיגה לתפארת. שאלתי את קינן כהן אם הרגיש בשינוי כלשהו (מבלי לכוון), והוא ענה בלי לחשוב: "יותר נוחה". אז לא אמרו את זה קודם, אבל כבר נפגשנו בדברים האלו. אבל כדי לעשות את העסק יותר מורכב, העיר אורח (רס"ן ר'. מיחידת "צנון החלטי 90210") – "לאחי יש C4" – כי הקודמת דומה לזאת. מה שכן, הקודמת הזאת היא אחרי 70,000 ק"מ. ואיך היה בהתחלה? "לא זוכר" (בגיל כזה?) בקיצור: לך תדע.

בכל אופן, C4 החדשה מציעה נוחות נסיעה טובה כמעט על כל חורבת אספלט עברי, ורק בכבישים בין-עירוניים מטולאים נרשם לעתים רטט-יתר (אך מעודן), תוצר של שיכוך לא-מושלם. ובעניין קיומי זה היא עדיפה על הונדה סיוויק, שגם היא מציעה נוחות נסיעה טובה, אך נוקשה ביחס ל-C4. במהירות 30 קמ"ש הסיוויק קשה ורועשת במתליה, והיא משתפרת - בנוחות הנסיעה וברמת השקט - ככל שהמהירות עולה. כל זה, כמובן, בכבישים שממש לא יודעים לכתוב את המילה "אחזקה". בשאר היא ממש בסדר.

כדי שלא להתדרדר למסכת נרגשת של דברי קילוסין, ייאמר על המנוע ב-C4 דבר אחד: זהו מנוע מעולה. ההאצה מהמקום מכובדת ביותר, והאצות הביניים מרשימות עוד יותר. מה שבולט, מעבר ליכולת עצמה, היא הקלות בה המנוע מזרים את ההספק והמומנט שלו, וכל זה בטווח סל"ד מאוד, אבל מאוד רחב: 4,400 למען הדיוק. מעבר לעובדה כי AL4 טובה כיום מאשר לפני עשור – עם תגובה מהירה בהרבה לשינויים – המנוע החזק פחות צריך אותה. ולענייננו: C4 מהירה משמעותית תחת עומס מאשר סיוויק, ובמנחת הביטוי לכך היה קיצוני.

לא רק שלסיטרואן יש 38% יותר מומנט, לא רק שהוא מתגשם 2,900 סל"ד קודם – גם יחסי ההעברה של סיוויק ארוכים יותר (2,100 סל"ד ב-100 קמ"ש מול 2,500 ב-C4). אבל אל תטעו: סיוויק יודעת לנסוע מהר מאוד, לצבור מהירות גם בהרים, לעקוף כמו שצריך – אבל לשם כך צריך להביא את הסל"ד גבוה. שם המנוע פורח, והיכולת שלו נכבדה בהחלט, ומי שאוהב, יקבל צליל נוכח מלוא החופן; מי שלא, יתלונן על רעש. התחושה אז מצוינת, וחבל רק שתפעול טיפטרוניק ויחסי העברה מעט קצרים אינם בעסק כאן; אבל מה שצריך באמת כאן, תיבה ידנית, היא משהו שרק מדברים עליו, לא קונים אותו (אבל יש במלאי).

היכולת הדינמית של השתיים גבוהה מאוד, של C4 יותר. אם יצאה נפשכם לצאת במחול מתפתל, סיטרואן תראה כי רב לה במעשה היגוי היתר, כי היא נכנסת בחדווה לפניות ויוצאת מהן בהנאה מרובה, ובכלל - בתוספת המנוע המכובד דלעיל - היא הייתה יכולתה להיות מכונת נהיגה לתפארת. – הייתה והיא לא, כי ההגה שלה פשוט לא לעניין לנהיגה שכזאת. יש לו קצת שטח מת, הוא מייצר קצת לחימת הגה תחת עומס – והוא מת לגמרי בכל מה שקשור לתחושה. חבל.

ההגה של סיוויק קצר (2.5 סיבובים מנעילה לנעילה, מול 2.75 ב-C4) ובהשוואה הוא פטפטן בלתי-נלאה, אבל רק בהשוואה. הוא מגיב מעט טוב יותר, התחושה מעט עדיפה, גם כאן יש קצת שטח מת, אבל הוא מפריע פחות. ובכלל, התחושה היא שבסיוויק מסובבים הגה, לא מוט בדלי חמאה כמו ב-C4. וגם כאן זה חבל, כי ההתנהגות נאה – אם-כי פחות מרהיבה ומערבתת מזאת שב-C4 – ולמרות שקיים תת-היגוי תחת עומס, ממש כיף לנהוג אותה בכביש מתפתל.

למרות שבלמיה של סיוויק רושמים תחושת דעיכה תחת עומס, מבחני הבלימה מיקמו אותנ טוב יותר מאשר את C4 (במטר ומשהו לערך. המינון בדוושה של C4 מעט טוב יותר, ולשתיהן לא חסר הרבה בתחום זה.

זכויות וחובות
הונדה סיוויק מביאה לעסק את ההופעה המרהיבה ביותר בברנז'ה עם סביבת נהג ללא אח ורע. היא עשויה היטב ומאובזרת כיאות, יש לה מנוע מצוין, התנהגות מהנה, הגה כמעט סביר ונוחות נסיעה מכובדת. ועוד דבר: מוניטין האמינות שיש להונדה לא בשכונה של זה שיש לסיטרואן. סיטרואן C4 שנראית נאה לפי כל קנה מידה, נופלת מסיוויק בהופעה (אבל זה נכון לכל אחת), ובעיצוב סביבת הנהג (כנ"ל), היא בולמת מעט פחות טוב וההגה שלה פשוט לא לעניין. עם זאת, יש לסיטרואן מנוע פנטסטי שהוא טוב לא רק ממנוע הסיוויק אלא מכל מנוע 1.6 אחר בעסק – ובהפרש; נוחות הנסיעה הכה משמעותית טובה מאוד; ההתנהגות מעולה ומהנה (על ההגה כבר דיברנו); מפרט אבזור הבטיחות והנוחות מלא ועשיר מזה של סיוויק ומלא לכשעצמו, וגם איכות החומרים בפנים עדיפה. קחו את כל אלו, והכניסו למשוואה את המחיר, והתוצאה מתארגנת לבדה: סיטרואן C4 היא העדיפה במבחן זה. בעצם, עם המנוע, הנוחות, ההתנהגות, האבזור והמחיר, C4 החדשה נראית כמו עסקה ראויה מאוד לבדיקה בכל הקשר.

לקבלת גליון של מגזין הגה במתנה לחץ כאן
   
 תגובות הגולשים
31. סיויק ידנית
 יאן (18/10/2009)
30. לא עשינו את ההונדה מרצדס אבל בהשוואה..
 אור (1/9/2009)
29. עשיתם מהסיויק המחורבנת מרצדס..רכב פשוט ובינוני מינוס
 לילדי ההונדה 25 26 27 (5/7/2009)
28. חבר'ה זה לא C4 העגלתית הישנה !!! זו החדשה, ויש לה מנוע של ב.מ.וו מודגש עם 143 כ"ס והכי חשוב- 24.4 קג"מ כבר מ 1400!!!
 24.4 קג"מ מ 1400 זה טיל !!! (5/7/2009)
27. ולמגיב 23- סיויק בלי לחשוב פעמיים..
 tr54 (4/7/2009)
26. כל עיניין המנוע- מכור לגמרי. זה לא נכון!
 >ומר (4/7/2009)
25. 22- לדיעתך, הכתבה הזו מסריחה מלכלוך!
 tr54 (4/7/2009)
24. רעננה
 צבי (4/7/2009)
23. מה לקנות חדשה סיויק 4דלתות או טויוטה לא רובותית
 ליאור (4/7/2009)
22. למגיב 21, אתה קראת את הכתבה??
 אייל (3/7/2009)
21. חברה תרירגעו נה. ההונדה מכונה מושלמת והמשפחתית הטובה ביותר.
 אבל מר שחר צריך להורים במחיר (3/7/2009)
20. האם ההגה במכוניות הראלי,שונה מההגה ב c4
 p (2/7/2009)
19. 18 עדיף שתסתום .. לא כך בודקים מכוניות!
 רפאל (1/7/2009)
18. מנצחת היא זאת שאפשר למכור אחרי כמה שנות שימוש
 RK (1/7/2009)
17. מיבחן הוגן!
 James (1/7/2009)
16. הסיטרואן C4 הקודמת היתה גרועה ביותר מכל הבחינות, היא הובסה בצורה משפילה על-ידי אופל אסטרה, בכל זאת מאוד מסקרן לנהוג ולבדוק את החדשה..
 רק שתדעו, כדי לדעת מה יותר טוב צריך לנהוג והרבה (1/7/2009)
15. ל-13 תקלה אחת במשך שנתיים ואתה מתלונן?
 אמיר (30/6/2009)
14. תגובה ל-13
 מיקי (30/6/2009)
13. האמינות זה שם המשחק
 חובב רכב (29/6/2009)
12. תגובה ל-11
 איתי (29/6/2009)
11. רעננה
 צבי (29/6/2009)
10. מבחן יפה!!
 גו'ני (29/6/2009)
9. סוף סוף אחד שמסביר נכון את הדברים
 ל-4 (29/6/2009)
8. שמתם לב שצריך להקדים קנייה של רכב לפני המיסוי הירוק?
 הקומבינה הישראלית על אירופה (29/6/2009)
7. מחזק דיברי מס' 4
 גמל המעופף (29/6/2009)
6. סוף סוץ מבחן ראוי לשני היצרנים שכן איכפת להם.
 קובי (29/6/2009)
5. במקרה היה ברשותי סיטרואן וכעת יש לי הונדה
 בעל נסיון (29/6/2009)
4. אמינות זה לא חלקים אמינות זו תרבות
 המגיב (29/6/2009)
3. "אמינות" ו"מכירה עתידית"
 גבי (29/6/2009)
2. הבעיה עם סיטרואן זה שרוצים למכור אותה
 דייב (28/6/2009)
1. כרגיל ההונדה מפסידה
 אמנון (28/6/2009)
עושים עכשיו מנוי
אתרים מומלצים
ביטוח רכב - קבל הצעות
השוואת ביטוח רכב
מוסך מורשה
ביטוח רכב
אתר מוטוקאר מציע מבחני מכוניות ורכבים: מאזדה, טויוטה, יונדאי, הונדה, דייהטסו, מיצובישי, סובארו, פולקסוואגן, קיה, מרצדס, ניסן, פיג'ו, סיאט, רנו, סיטרואן, סקודה, סוזוקי, אודי, אופל, אלפא, איסוזו, ב.מ.וו, ביואיק, ג'יפ, דודג, האמר, וולוו, יגואר, לנד רובר, לקסוס, מיני, מרצדס, סאאב, סאנגיונג, פורשה, פיאט, קדילאק, קרייזלר, רובר, שברולט.
אתר מוטוקאר מציע גישה ל: קטלוג רכב חדש, קטלוג מכוניות חדשות, קטלוג רכב יד שניה, מחירון רכב, לוח רכב , מבחני מכוניות, וידאו רכב, תמונות מכוניות ורכב.
RSS: חדשות, מבחנים, וידאו, לוח.
אודות מוטו תקשורת | אופל קורסה | תנאי שימוש | רכישת מנוי | אתרי הקבוצה | דרושים | אודות מוטו תקשורת | פרסמו אצלנו | צור קשר | ביטוח רכב | ביטוח עסקים |
בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למוטומדיה