כניסה | הרשמה שלום אורח
| חדשות | קטלוג | קטלוג משומשים | לוח | מחירון | הגה הזהב
| מבחני רכב | וידאו | גלריה | מידע שימושי | הירשמו לניוזלטר הגה
לזרוק הכל ולעבור לאנרגיה סולארית?
הנה אחד שהקיף את העולם במכונית כזו
לחץ להגדלה    [20/11/11] 
יצרן דגם/ שנים מנוע גיר תוצאה כללית  
הונדה אינסייט 2009 ומעלה 4 דלתות בנזין אוט'
לוח  מחירון מוטוקאר  קטלוג  הגה הזהב
הונדה אינסייט / לא חסכו בחיסכון
ההצעה ההיברידית של הונדה חוסכת בהוצאות הדלק שלכם ובזיהום של כולם ועולה רק כ130 אלף ש"ח, אבל מוגשת לכם בחסכנות יתירה. על הדרך ל-17 ק"מ/ליטר ול-101 גרם C02
כתב: יואל פלרמן   צלם: איתמר רותם
סוג מבחן: רגיל  תאריך: 01/10/09

אינסייט של הונדה, ההיא החלוצה, הייתה ההיברידית הראשונה שיצאה מיפן לארצות הברית, אי-אז ב-1999. אותה אינסייט הייתה תמוהה למראה, ועם הופעה של סיגריה ושלוש דלתות, היא לא עשתה את זה. טויוטה פריוס, שעשתה סיבוב מוקדם ביפן, הגיעה שנה אחרי וקבעה כללי משחק חדשים בתחום.

הונדה החליטה ללכת בהמשך בדרך שונה מזאת שהתוותה אינסייט וגם פריוס. סיוויק המשפחתית זכתה לגרסה היברידית, ממש כמו שדגמים זוכים לגרסת דיזל וגם זה לא הצליח במיוחד. עניין ייחודי ומתקדם כמו הנעה היברידית דורש הופעה בהתאם, כלומר: עיצוב ייחודי ומתקדם. לפריוס היה, לסיוויק ההיברידית לא.

והיה עוד עניין והוא מהותי בהרבה. החלק החשמלי בשילוב הזה היה קטן יחסית. הונדה עצמה הגדירה את המערכת במושגים של עזרה, לא שיתוף ( IMA ; Integrated Motor Assist ). המערכת של הונדה אפשרה זחילה בפקק עירוני, ותמיכה מחושמלת בנהיגה מתונה. כלומר: החשמול היה כמו במערכות היברדיות אחרות - אבל פחות.

דור חדש

הונדה הציגה היברידית חדשה לקראת סוף 2008 עם שם דגם ייעודי בעל מורשת: "אינסטייט". גם הההופעה היא סיפור בפני עצמו, והעיצוב ייחודי לדגם זה – והוא, לא תתפלאו לראות, לא ממש שונה עקרונית מהפריוס, למשל. אפילו עיצוב החלון האחורי, על פס הפלסטיק החינני שלו, נושא אותה מורשת היברידית-עכשווית(?).

"זה הולך להיות משעמם, אבל מה שצריך צריך" אמרתי לקינן, "והתנהלות מנומסת ב-100 קמ"ש בהחלט הכרחית". אתם יודעים, חובת המקצוע. קינן ציין שמעניין, אבל ממש במקרה באותו יום הוא נוסע לאימון מילואים בצאלים (האימון והמילואים הם לא במקרה). הוא לא רק נסע לשם, הוא זכה לנהג צמוד.

מבט לעבר האינסייט בכיעור של גוש דן אינו דומה לפגישה ראשונה אתה בתערוכת פריז, אבל היא נראית נאה, עדכנית ולא ממש גדולה; בעיקר כי היא לא כזאת. בסיס הגלגלים שלה (255.5 ס"מ) הוא כמו של משפחתית מלפני מספר שנים, הרוחב (169.5 ס"מ) הוא בדיוק כמו של הג'ז, אשר גם תרמה את הרצפה (שהוארכה). הגובה, 142.5ס"מ, גם הוא לא שייך לצמרת הגובה. בקיצור: לא גדולה, ובעובדה זאת נתקלים בפועל כבר כאשר נכנסים לאינסייט: הרכנת הראש היא הכרחית. ולא רק הגובה; גם בפנים, אינסייט אינה שונה מסופרמיני במרחב לשניים מלפנים.

אינסייט מעוצבת ומתוכננת בפנים באופן החורג מהשבלונה, ועקרונית זה כבר טוב. בפועל, תכנון מערכות השליטה במיזוג וברדיו משובח, פתחי האוורור ניתנים לכוונון מלא והעסק משדר השקעה בתכנון. אבל עדכניות-יתר היא לא תמיד המתכון הנכון. ארבע צגים יש לנהג שלושה דיגיטליים: למערכת השמע, למיזוג ולמהירות ועוד אחד מרכזי באמצע. זה האחרון כולל תצוגה אנלוגית לסל"ד ובנוסף למידע רגיל של מחשב בדרך גם ניטור העניינים ההיברידיים: מי מניע את מי, מצב המצברים, רמת החיסכון וכיו"ב. התצוגה עצמה ברורה ונהירה למרות שאינה גדולה, והמופע הרעשני של פריוס נעדר כאן. אבל, מה לעשות, ההגה מסתיר את חלקו העליון של לוח המחוונים, וגבוהי קומה לא יראו אם הם נוהגים במצב חיסכון, למשל. אותו עניין של ראות, מחייב התייחסות לפס הפלסטיק האחורי א-לה פריוס – וכן, גם כאן כמו שם הוא מפריע לראות לאחור דרך המראה המרכזית.

כך שזה נראה עכשווי, מתקדם, כמעט עתידני, עד שעושים משהו עתיק עמו "הקש בעץ". ואז פוגשים בפלסטיק דק ונוקשה. בניגוד לכמה יצרנים שמתביישים ומרכיבים פלסטיק כזה רק למטה, כאן מוצאים את המין הזה כבר במשטחים העיליים. איכות ההרכבה בסדר ולא נרשמו קרקושים בזמן נהיגה על כביש פגום, אבל אוושת רוח מדלת הנהג נשמעה גם נשמעה. המושב סביר בממדיו ומעניק תמיכה נאה, אך היעדר הקשחה למסעד הגב היה משהו שהגב הפרטי שלי לא אהב.

מאוחר יותר, לאחר שקינן הופקר בחום יולי במרכז האימונים הלאומי (מזרחית ליענים), לפני נוה"ג, קפ"ק ויצי"ל, קפצתי לביקור מאחור. החדשות הפחות הטובות הן שגם כאן נדרשת הרכנת ראש, אבל יותר, הגג לא ייטיב עם גבוהי קומה והרוחב לא אדיר לשלושה. החדשות הטובות הן שמרווח הרגליים בהחלט מספק והרצפה השטוחה (כמעט) מעניקה לנוסע במרכז מקום סביר להניח את רגליו. באותו הקשר של בדיקה הצד השימושי, כיתתי רגלי עד קצה האינסייט וגיליתי תא מטען נוח להטענה, סביר בגודלו (400 ליטר) ועם רצפה מוגבהת יחסית. ממד הגובה הלא גבוה בבגאז' יחייב במקרים קיפול המושבים האחוריים (מה שיגידל את תא המטען ל-580 ליטר עתירי-נפח)

סיבוב מאוד ישראלי

וכך, מתוך הכיעור של אזור התעשייה של בני ברק פנינו דרומה, אני לוחץ בעוז על הדוושה, כך שאנחנו משייטים ב-90 ו-100 קמ"ש בדיוק (נפלא לנהוג כחוק) – וקינן קורא את הנתונים בקול. "לאינסייט מנוע 1.3 ליטר – אותו אחד עם שני השסתומים לצילינדר שהוצג עם הונדה ג'ז - וזה מייצר 84 כ"ס ו-12.1 קג"מ. אותו עניין של שני שסתומים נועד להעניק יותר זמינות כוח בסל"ד נמוך, עניין רלוונטי דווקא בתנועה עירונית, ואכן שיא המומנט מוגש לנהג ב-2,800 סל"ד. למנוע הזה משודך מנוע חשמלי המייצר 13 כ"ס ב-1,500 סל"ד ומומנט של 8.1 קג"מ מאפס סל"ד- כדרכם של מנועיחם חשמליים. התוצאה המשולבת היא 98 כ"ס ב-5,800 סל"ד ו-17 קג"מ ב-1,300 סל"ד (פחות מחיבור שני ערכי המומנט)".

וכאן, חשוב לציין, מדובר – כמו בדגם הקודם – במערכת חשמל התומכת באופן לא קיצוני במנוע הבנזין. בפריוס, למשל, מספק המנוע החשמלי 67 כ"ס ו-40.8 קג"מ. זה לא רק הרבה יותר ובאופן משמעותי; תפוקת המנוע החשמלי קרובה מאוד בהספק למנוע הבנזין (76 כ"ס) ושיא המומנט שלו זהה לזה של מנועים גדולים מאוד.

מנוע הבנזין טוען את מערך המצברים ומערכת הבלימה מוסיפה גם היא משהו. לאינסייט מנגנון "כיבוי-התנעה" לחיסכון מרבי בדלק בעמידה בפקקים. הוא עובד מצוין, אבל ביום חם להחליא, עם הפקק שלא נגמר, ייתכן ותנתקו את המערכת.

אבל אנחנו כבר לא בפקק, האיילון מאחור, אשדוד לפנים והונדה אינסייט משייטת לה והיא די בסדר. וזהו. כל עוד הכביש סביר והמהירות קבועה אין טענות. אבל כאשר הכביש הבין-עירוני משתבש לו, אינסייט זזה קצת יותר מדי על המתלים הרכים שלה ואלו משככים את עצמם קצת פחות מדי. המנוע פועל חרש בסל"ד שיוט, אבל כאשר רוצים לקבל יותר, לטובת עקיפה למשל, עולה ממנו רעש עז כאשר הוא עובר את קו 4,000 הסל"ד וזה הופך לעז מאוד, 1,000 סל"ד גבוה יותר.

ברמת הגימור היותר יקרה, יש לתיבה הרציפה גם יחסי העברה קבועים עם שליטה מההגה. כאן לא. כך או כך, התיבה יעילה באופן יחסי, והסל"ד עולה במהירות למעלה בקיק-דאון, אבל מעבר לתפקוד אין כאן דבר מעבר.

וכך אנחנו מתנהלים לעבר צאלים, ובכביש המטולא שבין שדרות לסעד, ובזה הגלי מסעד דרומה, איכות הנסיעה הכוללת לא מתעלה, וגם שריקת הרוח לא עושה לנו את זה. לאחר שקינן נשאר בצאלים, פניתי להרי יהודה השגיבים, שהרי גם עניינים דינמיים חשובים לנו וכושר טיפוס במעלות הרריים יש בו מן החשיבות.

וכל מה שנפגשנו בו קודם, היה גם היה כאן, רק קצת יותר. הביצועים היו בסדר, אבל מעבר לכך. רכות המתלים השפיעה הפעם על העברות משקל לא מרהיבות, עם תנועה מיותרת בציר האורך. וההגה? הוא ארוך (3.25 סיבובים מנעילה לנעילה), קל משקל – מה שנפלא לעיר אבל פחות מחוצה לה – ועקר לחלוטין בכל מה שקשור בהעברת מידע כל שהוא, ולו כזית, מהגלגלים לידי הנהג.

אבל מי קונה הונדה אינסייט לנהיגה דינמית? איש כזה קונה סיוויק R . אינסייט אמורה להצטיין בעיר, ובירושלים שחוברה לה יחד, היא הפגינה את כישוריה הרלוונטיים. וכך, במהרות ממש נמוכה – כלומר: זחילה – המנוע החשמלי הניע אותה עד 15-20 קמ"ש. לחיצה קצת, אבל ממש קצת מעבר לכך, צירפה את מנוע הבנזין למאמץ האוטומטיבי. לאינסייט מצב " Econ " לנסיעה חסכנית שהוא בר-ביטול. התגובה, כך התחושה, קצת יותר נמרצת, אבל ממש קצת. אבל אין בכך טעם, כי העיקר במכונית הזאת מוצא מהמשוואה.

לאחר סיבוב בעיר השלום, ממש קרוב לצומת בר אילן, למהומות, האבנים ועגלות האשפה הבוערות פניתי מערבה לתל אביב, עיר שהלחות בה גבוהה מאוד, אבל אנשיה אינם מיידים אבנים. גם בפקקים שם, במצב בו המנוע לא פעל, המזגן המשיך בפעולה יעילה, כאשר פסק (אחרי חצי דקה) לא נרשמה הרעה מיידית ברמת החיים המצוננת אבל אחרי כדקה בצהרי היום של חום יולי אוגוסט החלה הרגשה של מעוקה קלה למלא את חלל תא הנוסעים, במצב הזה לא היתה ברירה מלבד לנתק את המערכת שמכבה את המנוע בעצירה והמזגן התעורר לחיים, הבעיה היא שגם פליטת המזהמים וצריכת הדלק חוזרים למשוואה, חשוב לציין שבפריוס החדשה קיים מזגן שיודע לעבוד גם כשמנוע כבה על כוח הסוללות בלבד, בכל מקרה  זה היה הזמן להעביר את אינסייט להמשך נהיגה ולצילומים, להגיע למחשב ולסכם.

שלב הסיכומים

האקט החשוב ביותר עם אותה העברת מפתחות היה התדלוק. על מד המרחק היו רשומים 460 קילומטרים בדיוק מאז התדלוק האחרון. על מד הליטרים במשאבה נרשמו 27 ליטרים. עם שילוב של שיוט בין-עירוני, חלק ממנו בתנועה כבדה משהו, נהיגה הררית נמרצת, כמה פיתולים בסל"ד גבוה והיגררות בפקקי שני ערים, מדובר בליטר לכל 17 קילומטרים – וזו תוצאה נאה מאוד. הנתון הרשמי של הונדה ביחס לפליטת מזהמים – 101 גרם C02 לכל קילומטר – תורם מצדו לאווירה נעימה יותר בפלנטה בכלל ולאוויר נקי יותר בישראל בפרט.

הבעיה היא שיחידת הכוח ההיברידית הזאת אינה מציעה את המירב שהקונספט הזה יכול להציע, משום שהמנוע החשמלי – גם לפי הגדרת הונדה עצמה – הוא יחידת עזר בלבד, ותפוקתה היחסית לא גבוהה, ובמספרים: 13%. ואם מדברים על אקולוגיה, נראה כי החיסכון כאן יצא כדי הפסדו בעוד מספר שנים, כאשר המצברים יצטרכו החלפה.

כל זה מאופסן במכונית מעוצבת היטב מבחוץ ומבפנים, אך כזאת שאינה מתעלה בכל תחום שהוא. איכות הנסיעה הכוללת שלה בינונית, בגלל נוחות שאינה טובה תמיד, מנוע רועש תחת עומס וגם קצת רעשי רוח. בנוסף, ולמרות העיצוב החינני של סביבת הנהג, איכות החומרים שם גם היא סובלת מאותו עניין של בינוניות.

הונדה אינסייט עולה 130,000 שקל כיום, וזהו מחיר סביר מאוד למכונית היברידית, מתקדמת שחוסכת דלק ומזהמת מעט. כאשר מכניסים למשוואה גם מרכיבים הרלוונטיים לכל מכונית: מרחב פנים, איכות חומרים ואיכות נסיעה התוצאה כבר טובה הרבה פחות.

לקבלת גליון של מגזין הגה במתנה לחץ כאן
   
 תגובות הגולשים
9. לגבי הקרינה
 אורי (29/6/2010)
8. מה קורה עם בדיקת הקרינה ?
 שי (18/12/2009)
7. ייצור רכב היברידי והשלכתו. כנסו
 אנדרי (5/10/2009)
6. שהונדה יעזבו כבר את התחום הזה הם טטובים רק במכוניות לערסים!!!
 we (4/10/2009)
5. המחיר, יואל, המחיר
 נהג מודאג (3/10/2009)
4. איזה אוטו מכוער !
 123 (2/10/2009)
3. כנס לפה מגיב 2
 בכיר בענף (1/10/2009)
2. האם באמת יש קרינה מסוכנת במכוניות עם סוללות?
 ירון (1/10/2009)
1. רכב מסרטן שפולט קרינה אלקטרומגנטית .
 בכיר בענף (1/10/2009)
עושים עכשיו מנוי
אתרים מומלצים
ביטוח רכב - קבל הצעות
השוואת ביטוח רכב
מוסך מורשה
ביטוח רכב
אתר מוטוקאר מציע מבחני מכוניות ורכבים: מאזדה, טויוטה, יונדאי, הונדה, דייהטסו, מיצובישי, סובארו, פולקסוואגן, קיה, מרצדס, ניסן, פיג'ו, סיאט, רנו, סיטרואן, סקודה, סוזוקי, אודי, אופל, אלפא, איסוזו, ב.מ.וו, ביואיק, ג'יפ, דודג, האמר, וולוו, יגואר, לנד רובר, לקסוס, מיני, מרצדס, סאאב, סאנגיונג, פורשה, פיאט, קדילאק, קרייזלר, רובר, שברולט.
אתר מוטוקאר מציע גישה ל: קטלוג רכב חדש, קטלוג מכוניות חדשות, קטלוג רכב יד שניה, מחירון רכב, לוח רכב , מבחני מכוניות, וידאו רכב, תמונות מכוניות ורכב.
RSS: חדשות, מבחנים, וידאו, לוח.
אודות מוטו תקשורת | אופל קורסה | תנאי שימוש | רכישת מנוי | אתרי הקבוצה | דרושים | אודות מוטו תקשורת | פרסמו אצלנו | צור קשר | ביטוח רכב | ביטוח עסקים |
בניית אתרים
כל הזכויות שמורות למוטומדיה